Vad tycks!
Kanon fina bilder.
Är det sant att du har tagit de här bilderna, syrran? Du är ju hur duktig som helst älskar bilderna, särskildt 1:an!
#2, Tack så mycket! =D
#3, Jepp, det är jag som har tagit dom! :P Och tack! :)

Jätte fina bilder
#5, Tack så mycket! :)

jätte fina bilder och det kanske skulle bli ännu finare och kanske lite "friare" om du tog bort kopplet om du har nåt att göra det med :D
Jag tycker inte att bilderna är så jättebra faktist..dassiga färger,inte så jättebra skärpa och vinkeln på 2-an är inte så bra..
1-an blev väl helt okej,men om du redigerade den lite så blir den nog bättre:)
Jo, Victoria har nog rätt, men det är inte så hjälpsamt.
Något att komma ihåg är att när det är snö så kommer kamerans automatik att göra snön grå om man inte kompenserar, ställer in exponering på +1 eller kanske ända upp till +2 steg. I stort sett alla kameror kan ställas in för exponeringskompensation.
Det beror på att snön reflekterar mycket mer ljus än ett "normalmotiv", och eftersom kamerans automatik är anpassad till motiv som motsvarar 18% grått i ton så blir ju snön grå om man inte gör något för att kompensera det. Samtidigt blir ju också hunden mörkare, och då blir färgerna inte så klara.
Lite grann kan man fixa det med redigering, men bäst är det om man ställer in exponeringen bättre från början.
Jag har gjort lite redigering för att få snön vitare och mer färg i pälsen, men det saknas lite från början ändå. Jag tycker annars att porträttet på hunden är fint.
Dryygt >_<' kan du lägga ut bilden i tråden eller nåt, för jag kan plötsligt inte trycka upp bilder..

Hej Lill-Malin har jobbat lite med dina Colli bilder vill du att jag lägger upp dem här i din tråd?
Hälsningar/Siw
#11, visst, det får du! :)

Tror både LillMalin och Bapsan får ta åt sej beröm här.

De redigerade bilden känns lite överskärpta! (Alltså att ni har ökat skrärpan för mycket efteråt)

Jag skärpte dem ytterst lite , de ser inte överskärpta ut hos mig, däremot finns lite färgpixlar som du kanske tänker på. Hur är det hos er andra, jag kan sänka skärpan lite i så fall.

Fina! =D

Kul att du tycker det LillMalin