Testa mitt bildspel!
Hej alla fotografer!
Jag har kodat ihop ett bildspel lite snabbt i php idag! Nu skulle jag behöva er hjälp att testa det!
Bildspelet är bara testat på min skärm så jag vet inte om bilderna rymms på andras skärmar…
Jag har lagt bildspelet här: http://felixstridsberg.com/bildspel.php
Testa även helskärmsfunktionen… tryck på F11 och för att få bort listen längs ner klicka en gång på bildspelet. När du ska gå ur så trycker du bara på F11 igen… Denna funktion har jag bara testat i IE6 och firefox… Och i IE6 såg det inte bra ut…
Skriv gärna:
Vad du tyckte, förslag på nya funktioner, om något är svårt och förstå eller krånglar, om det går för segt, vad du har för webläsare och operativsystem mm.
Tack på förhand!
//Felix

Hej Felix, tyvärr så hände uingenting hos mig när jag klickade på länken, jag har explorer 7 tror jag det är.

Hej Felix
för mej funkade bildspelet :)
Hej Felix.
jodå det fungerade alldeles utmärkt i min dator med IE 7. Inga problem, segt var det inte heller, fina bilder, som var lagom stora även för min bärbara. Det enda jag saknade kanske, var en liten ram runt bilderna för att avskärma mot bakgrunden.

Ska nog tillägga att ja har explorer 7
Funkar bra för mig också både i Windows och Linux, men är lite smått på mina stora skärmar, i synnerhet i fullskärmsläge. I fullskärm föredrar jag att ha svart runtomkring, men det kan vara en smaksak.
Fungerade bra!
Jag skulle nog önska att man kunde välja att trycka nästa & tillbaka också, samt att det är lite lång tid innan det växlas till ny bild. Annars helt ok.
Måste också tillägga att jag tycker att dina bilder är otroligt fina!!!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Funkar bra i Firefox men byt bakgrundsfärg. Den funkar inte alls. Ta svart, grått eller vitt.
Annars bra.
//Marcus
Förlåt, såg först nu att man faktiskt kunde ändra antal sek för bildvisning själv.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
funkade…dock så försvann "TILLBAKA" knappen/länken när blåklockan visades. körde inte i helskärmsläget i det fallet. har IE 7
Görsnygga bilder måste sägas.
Hej och tack allihopa!
Det verkar ju funka… Dock så är bilderna som ligger på servern inte så stora…
#5 Bakgrundsfärgen kan man ändra innan man trycker på start!
Likaså med hur lång tid mellan bilderna… Ram ska jag fixa!
Att det inte finns tillbaka och nästa beror på att nu slumpas bilderna… Detta ska jag fixa så att det spelas upp med en databas och då går det att stoppa och bläddra manuellt. Jag ska även fixa så att det går att välja att t.ex. bara spela upp fåglar osv…
#1 Det kan bero på att du har något program för att hindra popup… Explorers vanliga och firefox lyckades jag ta mig förbi… Prova att hålla in "ctrl" samtidigt som du klickar på länken.
TACK FÖR ALL FEEDBACK!
#9 Att länken försvann beror på att blåklockan är högre än alla andra bilder… Jag ska flytta tillbaka till höger om bilderna istället

Nu har jsg kollat på ditt bildspel det är jätte fint.
Jätte fint och jätte läckra bilder. Blåklockan var väldigt fin.
Fungerar för mig.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Nu håller jag på att bygga en prototyp för navigeringsfunktioner… Dock så har jag fastnat för tillfället och tänkte lägga till en ramt runt bilderna.
Borde jag ändra bakgrundsfägrgen till mörk som orginal och ramen till helt svart?
Tack alla som testat!

Det funkar för mig. Verkligen jättefina bilder! :)
**Nu har jag updatera bildspelet**
http://felixstridsberg.com/bildspel.php
Men stop och manuell förflyttning

Kul med ett bildspel så man slipper klicka. :P Jättefina bilder! :)
#19 Tack!
Borde jag dölja knapparna? så att om man slickar på en länk så visas dom?