Lars Winnerbäck
Tycker det är en bra bild. Inte bra som i en bra bild på Lars, men för att fånga stämningen bland publiken tycker jag den fungerar helt ok. Den stora armen blir lite för dominerande, den skulle varit längre bort eller inte med alls tror jag - för att de skulle bli en bra bild. Men som sagt, helt ok tycker jag den är.
mvh Martin

Fungerar bra, men för stor arm i förgrunden. Jag läste om en prisbelönt rockfotograf i Kamera & Bild, jag fick den uppfattningen att hon ofta jobbar rätt nära scenen. Nu har du stått en bit ifrån och ändå lyckats bra. Många ggr lönar det sig att invänta ett ögonblick med kameran tajt mot ögat, och när framförvarande person har vett att ta ned armen så knäpper man till.
Hälsningar
Robert

#3, bra, lite överexponerad, men det går att rätta till i ps.
Jag fotograferade ett band tidigare i år, läs mer här. Sedan dess har jag inte fotograferat något band. Zebra Fish som jag fotograferade gillar bilderna, och de har fått bra feeback för sina bilder. De använder nu mina bilder på sin hemsida och på de covers de har för sina cd:n.
Hälsningar
Robert

Jag är inte så hemma på fotografering, men min spontana känsla är att jag gillar de blurriga händerna i din andra bild väldigt mycket (särskilt utan störande jättearm). Det ger en schysst "live"-känsla, om du förstår vad jag menar.
#6. Gillar din bild 109 mycket. Bra rörelseoskärpa och man ser att publiken verkligen njuter och gillar koncerten. Ja, alla utom den blonda tjejen till vänster i bilden, men den detaljen gör en stor del av bilden. Man funderar på vad hon gör, spanar hon på någon snygging? Är det någon annan som "tagit" den snygging hon spanat på, och det är lite sura blicken över det? Eller är hon bara trött och funderar på hur hon skall komma ur folkhavet?
mvh Martin

Jag håller med. Har inte studerat bilden så noga förut. Men hon förstör verkligen. Nästan så man borde manipulera bilden ;)
Jag ska själv se Winnerbäck nu den 4aug i Huskvarna. Ska man ta med sig sin systemkamera eller bara kompaktkameran?
Huamejjen ;/ jag vill också se Winnerbäck ;O
Men det var en fin bild/er ^_^
/TAKI ~

Beror lite på var du kommer stå men systemkameran så du får stabilare bilder :)