Makro, kritik tack
Vill gärna ha hård konstruktiv kritik på denna bilden.
Helt obehandlad förutom förminskning + logga. Dagsfärsk! En av mina första D200-bilder.
Nikon D200, Tamron 90/2.8: ISO 160, F4.5, 1/640.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Oj shit vilken snygg bild, älskade allt med den :)

Det är väldigt svårt att ge kritik på så små bilder minst 600px på längsta sidan…
Här får man ta fram förstoringsglaset….
En väldigt spännnade bild!
Visst, enklast hade varit att kritisera bilden om man haft den i storbild men nu har man vad man har och då får man jobba utifrån det :o)
Oväntat format, det logiska borde vara att ha den på bredden istället för höjden. Är dock inte helt säker på att den hade blivit lika bra då? Tomrummet ovanför känns lite för stort nu oavsett vilket… men bilden växer hela tiden.
Det som också är spännande med bilden är att skärpan har hamnat på två olika ställen, på grund av att de är i höjd med varandra men inte intill varandra. Hade nog varit snyggare om blomman till höger om det skarpa bladet hade varit i fokus ihop med insekten… men ja, jag gillar bilden. Skarpt. Bra jobbat!
mvh Martin
Fel av mig, det där är ju bilddagboks-verisonen :p Bifogar bilden i större format.
Tack för kommentarer!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Verkligen en härlig bild! Gillar att skärpa som sagt finns på två ställen, en intressant vinkel. :) Lugn och harmonisk!
Gillar den, håller med #5 jätte bra jobbat Anna
Väldigt vacker bild! :) Skulle ha kunnat vara skärpa på blommorna närmast kameran också, men det är bra såhär med! :)

Vad heter du på bilddagboken? Älskar bilden
Jättefin! :) Tycker att det är liiite väl mycket luft över.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus