Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1022 ggr
bjorsa
0

geting

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En geting på fönstret

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här slappar den lite ,fick ihop 2 bilder innan han stack dock inte mig :-)

Men de e svårt att få till fokus när den försöker klättra på rutan kameran tar hellre fokus på de som är på andra sidan glaset så därför körde jag med att jag först fokuserad på något tex fingret ett par centimeter från kameran sen när jag tror att getingen är på samma avstånd knäpper jag av å då blir de massor av ofokuserade bilder och även denna bilden är lite ur fokus då fokus ligger på baken på den men försökte fixa å trixa (filter) med den men inte blev den riktigt bra .

mvh/bjorsa

pekwall
0

#1 fina bilder och fin humor!

Jag infogar också en bild på en geting, dock inte macro..

bjorsa
0

Tack Pekwall ,

Fin bild på din cola coola geting de e ju de som e problemet nu att dom byter kostvanor från att äta kött till att äta sockerprodukter å där passar ju våra läskedrycker fint in så de gäller att titta i glaset nu när man sitter ute å pimplar läskeblask så att man inte sväljer en geting ajjjjjjjjjjj

mvh/bjorsa

pekwall
0

Jo, man får se upp med de små rackarna, överallt tycks dem vara.

Sprang orientering i går och lyckades få 7 getingstick på en gång, det gjorde riktigt ont. Så för alla som inte tycker om getingar, ge f*n i att springa rätt över jordgetingsbon.

bjorsa
0

#4 Aj inge bra med så många stick ,men där ser man de e farligt att motionera :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

Bjorsa om du häller lite kontaktlim på ett vitt papper och lockar dit getingar så kan du ju få det till att se ut som om getingen är på en vattendroppe. Limklicken ger dig tid till att fotografera när det passar dig och inte getingen :)

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Du menar så jag får bättre kontakt Flört

mvh/bjorsa