Canon 400d - Canon 40d?
Hej!
Har nu haft min Canon 400d i lite mer än 1 år och känner att jag vill byta upp mig. Jag har funderat en del på en uppgradering från min nuvarande Canon 400d till en Canon 40d, tycker ni det låter bra? Känner att jag inte vill byta kameramärke då jag har ett makro objektiv till Canon som jag trivs väldigt bra med.
MVH Josefin

vad e de för skillnas på dem två?
40d är en bättre kamera i sig. Liveview, LCD-statuspanel, 6,5 bilder/sek, 3-tums skärm, m.m. Sen passar den mina händer bättre än 400d.

är den mindre en 400d?
Nej den är mycket större.
Jag skulle föredra 40D framför 400D och definitivt överväga en uppgradering.
Kör 30D nu och är nöjd med ergonomin på den.
40D har så pass mycket bättre ergonomi att jag övervägt den.
#4 Okej tack!

Vill också köpa den! Tycker du ska köpa den ;)
#6 Ok :)
puttar lite

Jag funderar också på att byta från min 400D till en 40D men jag har hört att det ska komma en 50D snart och att huset då kommer kosta runt 10.000kr, någon som vet ifall det kommer en 50D?
Jag provade klämma på en 40D för några veckor sen och det är verkligen skillnad på husen, min 400D känns plötsligt liten och plastig xD
#0, Ifall du redan har objektiv som du trivs med så tycker jag att du inte ska byta kameramärke eftersom alla objektiven som du har till 400D funkar på 40D så det är en fördel. :]
#9 Jo precis, funderar också men har hört att den kommer stt kosta runt 13.000?
Att köpa kamerahus är lite som att köpa en dator. Det kommer hela tiden nya hus med mer prestanda till samma pris som modellen innan hade när den var ny. Den som väntar köper aldrig något.
Titta på de som finns i stället för att spekulera i vad som kommer och glöm inte att de äldre husen inte plötsligt tar sämre bilder bara för att en ny modell kommit ut.
Vad jag vill ha sagt är är att investeringen görs i objektiven och mest hus för pengarna får man om man köper gårdagens modell.
mvh/gurin
#11 Det är Sant, men när den kommer ut kommer 40d förmodligtvis gå ner i pris ganska mycket också.
#11, Samma regel som när man köper all annan elektronik:
Köp det näst nyaste, så får du mest för pengarna, och bra utrustning.
Nån som vet när 50d kommer ut och vad den har som inte 40d har?