Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 698 ggr
marika-J
0

Begagnad el ny?

Hej igen, jag är då som jag tidigare skrivit ute efter en första systemkamera. Men det är ju en djungel där ute med märken och prisklasser.

Vad jag förstått på de flesta här inne så är ni väldigt nöjda med Nikons D50? o den går ju då enbart att få begagnad. Hittade en som de tagit ca 4000 bilder med, e det mkt för den? det ingick ett objektiv 18-55 + väska, minneskort, laddare manualer garanti m.m för 5.000, e det mkt? vad gav ni för era när ni köpte dem nya?

jag är alltså ute efter en Nikon, men modell vet jag ej, jag vill i huvudsak fota ponnytrav o stortrav, men även andra djur och natur, blommor m.m

har du nåt förslag på kamera i prisklassen under 6.500:- är det bara att höra av sig!

tack för ni tog er tid.

/marika

Bleenda
0

Har en känsla av att du kan få en ny för det priset. Gå in på några olika fotoaffärer och fråga lite och känn på kamerorna. Det gjorde jag och till slut blev jag nöjd och köpte en canon. Ibland har dom kampanjer. Och köper du en ny har du även garantier.

Qeso
0

d40 är ju grymt billig nu! En sådan skulle jag lätt införskaffa som komplement till min d80 om jag hade de pengarna över. Eller en ny d80, den har sjunkit mycket i pris. 6100 någonting tror jag det var jag hittade som lägsta pris, för en ny d80!
d70s skulle jag köpa om jag letade begagnat, att gå upp mer än så känns onödigt (ex. d200) d50 kanske, men den du hittat tycker jag låter lite dyr. Iof kostar även tillbehör…
Köper man begagnat kan man hitta fynd, men garanti är bra när det handlar om första kamera.

marika-J
0

tack för svaren, jo jag vill nog helst köpa en ny egentligen och D80:n verkar ju vara väldigt bra de me..