Köpa Canon 400D idag!

Grattis!
Om det inte följer med minneskort så behöver du köpa ett. Antar att du köper ett kit, där objektivet medföljer. Det lär du klara dig på ett tag. En del säljer med det nya kitobjektivet som har bildstabilisering, det ska var bättre rent optiskt oxå.
Kan rekommendera att skaffa en billig kortläsare, så slipper du ha på kameran när du för över bilderna till datorn. Praktiskt oxå när man använder nån annans dator.
#1 Tack så hemskt mycket!! Ska köpa kameran med 18-55 objektivet, då ska jag alltså kolla om de är bildstablilisering i det objektivet, eller? Minneskort tänkte jag köpa ett rätt snabbt på 4 gig tror jag, det borde räcka rätt långt. Kortläsare har jag inbyggt i datorn! :)
Fler svar tas mer än gärna emot! :D
Fråga om du får någon garanti med :) Jag fick 5 års granti på min kamera (tror jag betalade 200.- extra för det) och jag har behövt lämna in kameran på lagning 2ggr så det var jättbra att investera 200.- extra ^^
Har du råd så kan du köpa ett filter typ skylight eller uv som skydd till linsen på objektivet :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#3 Okej! Jo, garati är verkligen bra att ha! Det ska jag fixa. Hmm, filter blir det kanske inte idag men det är självklart något som kommer inskaffas snarast.
Det finns ingen bilstabilisator på 18-55 objektivet….
De objektiv som har IS med i namnet har det.
#5 Aha, okej! Haha så mkt vet jag om objektiv XD
Det blev en Canon EOS 450D istället! Köpte till UV-filter och 4 gig minneskort! Batteri ligger på laddning och jag väntar bara på att få sticka ut och fota lite med den!
Nu hoppas jag att jag få bli en del av Canon gänget här på fokus! XD
Klart du blir en i gänget ;) Välkommen :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#8 Tackar! XD