Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 440 ggr
eveluss
0

tips på systemkamera

Nu är jag värkligen jättesugen på att köpa en systemkamera! Just nu fotar jag med min kompaktkamera och visst tar den bra och fina bilder men vill få ut mer av fotograferingen. Eftersom jag hitils bara fotat med kompaktkameror och inte det så länge häller så är jag inte så haj på systemkamerorna.

Så har ni något tips på nån bra och lättanvänd kamera som inte heller är för dyr så skulle jag gärna vilja veta! :) (a)

[Yoe-Yoe]
0

Jag ska köpa en Canon EOS 400D idag! :D Har varit och kollat på den en massa gånger och hållt i den och så. Det är en bra kamera för inte alltför mycket pengar, den ligger på runt 5500-6500 beror på vilka affärer man kollar i!

Kolla upp olika kameror på nätet, sedan kan du gå och klämma på dom i affären, de ska ligga bra i handen så att du trivs med att fota mycket med den! :)

Mari
0

jag började med en canon eos 350D och den var verkligen perfekt för en nybörjare :) Har "vuxit" ur den nu så jag funderar på att sälja den så jag kan få ihop lite pengar som saknas för den kamera jag funderar på att köpa nu :)

350D är inte alls dyr nu och jag tycker att den fungerar fint :) Det är ju en nybörjarkamera.

Hoppas du hittar nått bra

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

pellepiano
0

350d får man för 3600:- ca på www.japanphoto.se

Har använt den kameran i 3 år nu till alla mina bilder.