Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 851 ggr
Robert
0

Mellanlagringsmedia

Ska jag köpa mer minneskort eller köpa ett mellanlagringsmedia, portabel hårddisk? Idag har jag ett 1gb minneskort till min kamera, men om jag är borta en längre tid så känns kortet för litet.

Tacksam på förslag.

Hälsningar

Robert

johan
0

Jag har två minneskort till min kamera. När jag är borta lite längre har dock dock alltid dator med mig också. Jag skulle gärna ha ett mellanlagringsmedia, t ex en iPod med USB-adapter till.

Mvh // Johan

Niklas
0

Jag använder min bärbara dator med extern hårddisk som mellanlagringsmedia när jag är borta mer än någon dag. En typisk vecka på landet eller i fjällen tar jag omkring 1000 kort.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AktieTrader
0

Om du väljer mellan ett nytt minneskort eller
portabel urtankiningsenhet(PU) så tycker jag att PU är att föredra. Om du byter kamera senare med en annan typ at kort så kan du inte använda ditt extrakort men PU kan du fortfarande använda.

Själv är jag sugen på att köpa en PU. Sist hade jag en bärbar dator med mig. Det är bra om man vill kunna se bilderna ordentiligt.

Johan det sägs att ipodens batteri tar slut på tankingen av ett 512MB-kort och att det går extremt långsamt.

Citron
0

Här är lösningen på alla problem!

http://www.scandinavianphoto.se/?596006

MVH

- Jim Johansson

Robert
0

#3, #4, jag är lite inne på den tanken.

Framför mig har jag en artikel och test om olika mellanlagringsenheter som PU (?) skriven av Practical Photography, september numret 2005. Tidningen valde SmartDisk FlashTrax ZT och de som testade enheterna valde Epson P-2000.

Tidningen valde just den "Portable storage dvices" just för att den var snabb, bra pris, men de tyckte att den var för stor och vägde för mycket.

Epson gillades för att skärmen var av hög kvalité och massiv. Negativa var att nedladdningen var långsam och det bläddringen av bilder var långsam.

Kanske ska man vänta ett tag tills enheterna har kommit ned i pris och blivit bättre. Satsa på ett till minneskort istället?

Hälsningar

Robert

Robert
0

Pixo Media Instant Disk, kanske kan vara något. Den på 80 Gb är billigast per GB, kostar 2538 kr hos AlfaDigi.

Länk till tillverkaren ----> Pixo

Hälsningar

Robert