Mild kritik - matfoto

skitsnygg…helt perfekt tycker jag…
Jättefint.

Mycket fin bild, men jag kan inte sluta tänka på öl när jag ser den.:-)
Kanske är det den gröna färgen? Men som sagt, en mycket härlig bild.

Du kan säkert skjuta bra matbilder :) Bilden är snygg och bra bra tekniskt. Det enda som förstör intrycket är etiketten.
…men det visste du säkert :-)
Jättesnyggt! Jag tycker absolut att lappen där det står Jaffa ska vara där, den matchar den gröna färgen i bilden och bryter lite mitt i allt oreange. Den är det första min blick fäster på, och jag gillar det. Sedan vet jag inte om det var det du hade tänkt dig, men jag störs i alla fall verkligen inte av lappen.

Mycket snygg bild.
#6 jag tänkte också först på förgrunden och att beskära den men sedan när jag tittar på reflexen så tycker jag att reflexen tillför mer än den förstör.
//Stefan

Tack för kommentarerna. Den negativa ytan är tänkt för att kanske ha text där, om man så skulle önska.
Hälsningar
robert
nu blev ja sugen på fanta ju

#9, men det är ju inte apelsiner :)
Hälsningar
Robert

Jag kollade också bloggen men hittade inget…
Säger som Lininaa. Urläcker!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#11, 12 - jag håller på att uppdatera sidan, du är välkommen tillbaka. Nästa vecka blir det bikinitjejer ist för apelsiner. Tack för komplimangen.
Hälsningar
Robert
Jag har ju som oftast olika uppfattningar i det mesta…
Men; jag tycker att du har lyckats bra Robert, och det är antagligen så att dramatisk ljussättning som den här funkar bäst när man vill fånga uppmärksamheten. Bilden talar definitivt till känslan, det vattnas i munnen (för den som gillar den här frukten). Det är en Mandora.
Jag hade en kund på sextiotalet som tog matbilder, främst för Vi-tidningen, och jag var inne i studion någon gång och tittade. Det såg inte särskilt aptitligt ut där, men på bilderna blev det urtjusigt. Det användes väl en del saker som inte var livsmedel när man skulle ta anrättningarna, och alltihop slängdes efter fotosessionen…
Uppdraget var alltid att presentera maten på ett aptitretande sätt.
Det har du lyckats med.