På livets väg...
Underbar bild mihe! Gillar verkligen att du alltid verkar ha en extra tanke bakom varje bild, inte bara att få bilden bra. Kommer inte på ordet jag söker, men tror du vet vad jag menar i alla fall!
mvh Martin
Budskap, budskap var ordet jag letade efter och vad du verkar ha i alla dina foton!
mvh Martin

Hej mihe. Jag säger detsamma som marnyman. En otrolig kännsla av ett budskap i bilden.
Men för att sätta lite mer liv i bilden så kan man kontrollera de grå, svarta och vita tonerna med hjälp utav Photoshop.
Jag tyckte mig se att någonting saknades på höger sida utav bilden. Försökte vrida och vända bilden, men ingenting fungerade. Fick plötsligt en impuls av att göra två bilder i motsatta vändningar brevid varandra. Detta är någonting jag aldrig testat förut, men villken härlig effekt det blev. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Av någon anledning blev kvaliteen på bilden som jag lade upp, extremt dålig. Men du ser kanske hur jag menade med att sätta mer liv i bilden iaf. :-)
Jag har skrivit en artikel om hur man ändrar grå, svarta och vita tonerna med hjälp utav photoshop. Du kan läsa den här.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Tack för kommentarerna marnyman och Citron. Jag märker att det inte blir så mycket vanliga foton för min del utan jag bearbetar dom flesta i datorn. Mer typ som bildskapande. Det är därför jag inte läger upp så myckt bilder längre. Nu håller jag som bäst på att försöka få ihop ett antal bilder till utställningen som eventuellt blir av i höst. Vi får se hur det går.
Gillar din idé med spegelvänd bild. Ballt!
/Mihe

Det låter spännande mihe. Var kommer utställningen att äga rum och kommer den att ha något specielt tema? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Ja du Citron. Utställningen kommer äga rum i min hemkommun. På ett av biblioteken. Det är kostnadsfritt och dom gör reklam och så hänger bilderna uppe i 14 dgr. Jag ska lägga en anteckningsbok på plats så dom som ser bilderna kan lämna en kommentar om dom vill.
Det här är fösta gången jag visar mina bilder så jag tänkte bara kalla utställningen "Mina bilder". Jag har extremt svårt att välja ut 6-8 bilder så jag velar ännu. Ska kontakta killen som sköter det här senast nästa vecka så jag måste bestämma mig nu. En så länge har jag bara fått ihop 4 bilder.
Ha de! /Mihe
Underbar bild!
#8 Tack bosse :-)

Härligt jobbat mihe!. Jag skulle beskära bilden i nederkant intill skuggan.
Hälsningar
Robert