Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 860 ggr
OlleA
0

Canon EOS 40D?

Jag planerar att köpa min första digitala systemkamera och funderar på en Canon EOS 40D. Vad tror ni om det valet? Finns här någon som har en sådan? Är ni i så fall nöjda med den? Finns det någon annan i samma prisklass som ni tror är bättre? Jag är främst intresserad av naturfoto: landskap, växter, djur, fåglar, småkryp o s v.

Olle

pellepiano
0

450d är ett alternativ, liksom 400d.( en 350d får man idag för under 3500:- med objektiv på tex www.japanphoto.se, den kameran har jag fotat alla mina bilder hittils med ) ) Snart kommer den recension alla väntat på vad gäller 450d , på www.dpreview.com . De gör väldigt nogranna tester och så kan man jämföra mellan modeller och märken.

Jag har själv precis skaffat en 40d efter att ha provat en 450d. Jag bestämde mig dock för 40d, mest beroende på att jag ville "känna" uppgraderingen, dvs storleken och stadgan. Bildkvaliten verkar vara i princip identisk, kanske 450d har något mer färgbrus ( delvis därför jag valde 40d, för att få så minimalt med brus som möjligt i lågdagrarna, 450d har ju lite fler pixlar på samma yta så det kan ge lite mer brus då ) ), men det lär nog dpreview.com upptäcka i så fall.

40d tar i sitt neutrala läge något mindre skarpa eller kontrastrika bilder än min gamla 350d i sitt grundläge, så man får öka på skärpeinställningarna lite i kameran.

zzxx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har egentligen inte så stor koll på dom men jag lär mej..men jag har oxå kollat på den och jag vill oxå ha den!  :):)

gillar oxå att ta bilder i naturen.. hehe