Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 734 ggr
CBA
0

Lillbusen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran lillbuse har fått ärva storebrorsans lilla fötölj som han sitter som en liten prins i :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Robert
0

Han ser ut att trivas bra i sin nya fotölj, och snart sitter han där och läser morgontidningen. Han har någon fågel som växer upp ifrån huvudet. Bilden hade blivit topp om den lite bråkiga bakgrunden inte var där.

Nu vet jag att det är vrålsvårt att få till det med ungar, de kan högst sitta stilla ett par sekunder.

Bra jobbat!

Robert

Citron
0

Jag ska ge dig ett litet tipps vad gäller fotografier på barn.

Om du äger en version av photoshop, kan du lätt göra bilden bättre i både kvalite och färg. Genom att öppna bilden för redigering i photoshop och sedan gå upp till arkiv-menyn och trycka på "image" > "Adjustments" > "HUE / Saturation", eller på tangentbordet trycka "CTRL + U". Nu ändrar du på värdet på Saturnation tll något högre. (dock inte allt för högt). Nu ser du direkt en stor skillnad på färgerna. Bäst blir det självklart om barnet har färgglada kläder. :-)

Det finns en massa avancerade inställningar man kan fixa med för att få bilden mycket bättre. Men för att göra allting enklare kan man leka med de automatiska fixeringarna. I samma meny som 'Adjustments' finns också Auto color, Auto contrast, Auto level. Dessa gör bilden oftast bättre, men ibland även dålig med för mycket ljus och kontraster.

I den bifogade bilden ser vi ett exempel på hur bilden blir efter photoshop förbättringarna nämnda ovan. Den nedersta bilden är orginal.

Citron
0

Och här har vi en editerad bild på lillen din. :-)

Mörka men färgglada kläder och en lite mindre ljusare bakgrund kan du använda för att få bilden perfekt med dessa moddifikationer.

MVH

- Jim Johansson

CBA
0

Tack för tipsen :o)

Jag är lite "tummen mitt i handen" när det gäller datorer men jag ska försöka mig på det ni tipsar om.

#3 Bilden blev väldigt mycket gladare i färgerna efter det du gjorde.

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.