Bäck- kritik!

Jättefina och coola bilder! Själva bäcken ser faktiskt målad ut, som på tavlor! Det blev coolt. :P Du kunde ju också provat med kortade slutartider för att få lite klarare färger, men det här blev helt klart fint. Det är mysigt med solen som tittar fram bakom träden också. :)

Tack så mycket för kritiken :)
Jag provade även med kortare slutartider men tyckte inte de bilderna blev bra…

Blev kär i bild 3, underbart ljus!

Tack så mycket :) är också ganska så förtjust i den :)

Häftig bild… :) Tyvärr kunde jag inte ha så mkt längre slutartid då jag stod i motljus precis hela tiden och kunde inte flytta på mig utan att hamna i bäcken… jag är glad att jag kunde få ner den så långt jag kunde utan att överexponera bilderna alltför mkt…

Gillar bilderna starkt! Bäcken ser härlig ut, och solljuset som faller in känns nästan magiskt .. Hur lång slutartid hade du?
Jag tycker att de är väldigt fina, och jag gillar kompositionen med bäcken diagonalt över bilden. Utöver slutartiden kan du kanske experimenterra mer med kamerans position och bildvinkeln. Lite lägre kamera, lite större vinkel, eventuellt att ta ett panorama som byggs ihop av flera bilder. Den långa slutartiden är ju bra också för att du får stort skärpedjup med liten bländare, så att förgrunden kan bli skarp samtidigt som andra delar av bilden.

#10 tack så mycket :)
jag varierade slutartiden beroende på vinkel för att inte över/underexponera men den låg mellan 1/10 - 1/4 sekunder…
#11 tack! och tack för tipsen, ska prova det nästa gång jag får tillfälle :)

#12 Okej, tack så mycket! Riktigt fina bilder!

Oj, vilka fina bilder, ser nästan overkliga ut :)

Tackar :D