Community?
Nu är frågan, är iFokus en blandad form av ett community och ett forum eller någonting annat? På höger sida verkar vi allt som ett forum betyder, medans vi på vänster sida har något av en enkel community. Igentligen kanske den mixade formen utav allting skapar ett nytt ord. Ett iFokus. Det låter bra och borde stå med i natinoalencyklopedin om jag fick bestämma. :-)
Men jag saknar dock en sak i den här delen av Foto-iFokus. Någon form av fotoalbum-system där man kan lägga upp bilder för att få dom kritiserade och kommenterade. Är inte det möjligt så skulle det ju duga med en ny forum-kattegori där man då lägger upp bilderna för samma anledning som den första iden. Visst kan man väl lägga dom i kattegorin "Övrigt". Men det skulle vara både roligare och enklare ifall de focl vara samlade under samma. Ett sådant system skulle locka mer besökare och fler skulle registrera sig som medlemar. Eller vad tycker ni? ;-)
MVH
- Jim Johansson

Jim, tack för dina synpunkter.
Jag vet att personerna bakom iFokus arbetar med att lägga upp ett fotoalbum som kommer att ligga på "Min sida". Nu vet jag inget om man kommer att ha möjlighet till att kommentera eller kritisera dessa bilder som ligger i fotoalbumet.
Däremot är du och alla andra hjärtligt välkomna till att lägga ut bilder i de strängar jag har skapat här till vänster som "Analoga & Digitala mörkrummet till att visa bilder", "Fotografera landskap & Natur", "Fotografera makro", "Fotografera människor", "Utrustning & Utbildningar" eller om ingen rubrik passar för dina bilder så kan de ligga under "Övrigt". Jag vill verkligen uppmuntra alla besökare till att lägga ut sina bilder med eller utan story till. Och min tanke med forumet FotoiFokus är att andra ska kunna kommentera dessa bilder som du och andra lägger ut, ge kontruktiv kritik eller ge förslag till förbättringar på de bilder som ligger i strängarna.
Nu är forumet rätt nystartad, och det är vi medlemmar som gör forumet innehållsrikt. Vi (ännu så länge bara jag) på FotoiFokus välkomnar fler skribenter till redaktionen och om man har intresse av att skriva artiklar så är det bara att ta kontakt med mig.
Hälsningar
Robert
Jag håller helt med Robert!
Vi håller på att göra ett fotoalbum som kommer att ligga under Min sida, men det kommer inte finnas möjligheter att kommentera bilder där.
För att få feedback på bilderna föreslår jag helt enkelt att man använder forumet precis som Robert föreslår. I forumet har man dessutom störst chans att folk ser din bild och därmed mest feedback!
Mvh // Johan
Mvh // Johan

Hej!
Även om det inte blir någon kommentaterings-funktion så är det iaf ett stort steg framåt.Väntar nu med spänning!
Tack för en underbar sida, jag beundrar er verkligen. :-)
MVH
- Jim Johansson

Tack själv Jim, du är en del av innehållet!
Trevlig helg!
Robert