Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 473 ggr
Yeahsussu
0

Bondi Beach, Sydney

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åkte till Bondi en dag förra veckan, väldigt fint var det där. Tog några bilder därifrån som jag gärna vill ha kritik på, så kom igen! Vad tycker ni kan förbättras och vad är bra?

Bild 1 är en "panorama" över bondi beach, ökade kontrasterna lite och lade på lite vinjettering på himlen.

Bild 2 är från stranden. Ökade konstrasterna, annars original.

Yeahsussu
0

Bild 2

Yeahsussu
0

Denna bild är inte från Bondi men från Chinese Garden. Ett vattenfall.

jojjehanna
0

Tycker sista bilden var snyggast men även nr 2 var rätt fint, nr 1 var mer som en ganska vanlig turistbild.. Lyckost som är där nere. Ha det så bra i mitt favoritland!

Robert
0

Arbeta mer från förgrunden och bak till bakgrunden. Första är rätt tråkig, kunde ha varit gran canaria, andra där börjar det likna något, i den tredje så hmm. det kan vara ett vattenfall i finland.

Hälsningar

Robert

Martin
0

Vad gäller den första bilden så tycker jag lite som Robert och några av de andra som tyckt till. Den är lite för intetsägande för mig, även om den ger en översiktsbild över hur stor stranden är. Jag gillar tanken med en panorama men just att det blir så stort "tomt" gräsfält i början av bilden tycker jag nog tyvärr drar ner den lite. Hade varit häftigt att se en panorma om du stått någonstans "nere till höger" och tagit upp över strand/gräs, bort över staden, och sedan ut mot havet igen. Ser dock ut att vara mysig miljö, hade gärna legat där och solat lite.

Bild två tycker jag är för smalt beskuren. Gillar att du har mycket luft med, men hade velat ha mer luft på en av sidorna om brädan.

Den tredje bilden… ja, för mig spelar det fotomässigt ingen som helst roll om vattenfallet är från Chinese Garden, Finland eller Malmö. Jag gillar bilden, och tycker att du fångat rörelsen precis lagom. Inte för fryst, men inte för rörlig. Tycker att bilden växer ju mer man tittar på den och tycker att du har fått med ett bra djup. Robert efterfrågar att du skall jobba från förgrund till bakgrund och utan att veta vad det begreppet innebär, eller hur du har tänkt dig bilden när du komponerade den så tycker jag det ser ut som att det finns en tanke hela vägen genom bilden, från förgrund till bakgrund. Bra jobbat, tycker jag.

mvh Martin

Yeahsussu
0

Tack alla! Jag suger åt mig eran information som en svamp :) Jag vet att jag kan göra bättre, och dessa bilder är inte direkt mina favoriter, därför jag ville höra era åsikter. Typiska turistbilder ju :) Ha en fortsatt bra dag alla!