Systemkamera!?
Nu känner jag att min gammla kompaktkamera har börjat ta slut, och eftersom jag känner att jag har börjat bli en bättre fotograf så behöver jag en bättre kamera.
Jag behöver en kamera som jag mest ska andvända ute i nautren och då jag fotar väldigt mycket kaniner så behöver den fånga upp rörelser väldigt bra samt att den måste ha mycket bra fokus.
Jag skulle också vilja att det blir "suddig" bakgrund om ni förstår vad jag menar :P :)
-' Rebecca Johansson
Ska du kunna ta "snabba" bilder så är en systemkamera att föredra eftersom att den är mycket snabbare än en kompakt.
Vad gäller "suddig bakgrund" så får du det genom att jobba med manuella inställningar i kameran (lättast iallafall).
Du ska bländaren öppen så stort som möjligt (litet värde) för att åstakomma detta. Men det är sånt du får testa dig fram till.
Är det någon som kan rekomendera en kamera?
Visa gärna bilder som du tagit med den kameran också :)
-' Rebecca Johansson
Alla nya systemkameror är bra. Det betyder att du bör välja efter de funktioner du vill ha, de linser du anser att du behöver och efter hur huset ligger i handen.
Vi kan alltså visa bra bilder från alla nyare systemkameror och de kommer inte att säga dig särskilt mycket. Mer om fotografen än om kameran faktiskt.
Så vill du ha en stor kamera, en vädertätad, en liten, ett system med många begagnade linser, ett system med små lätta zoomobjektiv? Det system med störst zoomomfång/kilo? Det med skarpast vidvinkelobjektiv? Det som är billigast?
mvh/gurin
Den behöver inte vara stor eftersom jag är själv gansak liten (A) Men en som zommar ganska bra, får i bra ljus, bra Upplösning och den får gärna vara rättså billig :)
-' Rebecca Johansson

Jag tycker Canon Eos 300D tar bra kort
http://farm1.static.flickr.com/121/296486065_8f2d4c6632.jpg ex på ett kort
http://imall.ntu.edu.sg/pic/canon-eos-300d-i1.jpg Så kan den se ut
Den är lätt och lära sig också!
#5 Det är inte kameran som gör bilden utan fotografen.
Ex från cyberphoto.se
Billig med bra zoom (objektiv) eqv 28-300mm
Olympus E-510 + 14-42/3,5-5,6 + 40-150/4-5,6
6490kr
Billigare med samma zoom
den är mindre , dock saknar den IS bildstabilisator (tror jag)
Olympus E-420 hus + 14-42/3,5-5,6 + 40-150/4-5,6
5795kr
Kanske kan hitta billig bra kamera på tradera eller blocket annars. :-)

#5 - Nej, men en kamera som funkar någorlunda bra är en ganska bra fördel :)

Jag köpte en canon eos 350d, en "gammal" modell, rätt billigt, 3498kr, på japanphoto.se

#9 Jag har haft min 350d i tre år, och alla bilder på min hemsida är tagna med den.
Det var ett väldigt bra pris.