Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 787 ggr
[Dandelion1000]
0

Rosfoto.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var på Gran canaria i vintras fotade jag lite rosor och vårt vin..

Önskar lite kritik.. + att det var den första bra bilden jag tagit.

[cocuyo]
0

Om det är rosorna du vill visa så kommer dom inte riktigt fram här. Den röda läkten på toppen av räcket går nästan i färg, och andra bildelement förtar buketten. Bilden är mycket symmetrisk, och den röda kanten och delar den horisontellt i tre fält; det förstärks lite av att bordet är avhugget på sidorna. Det som framsår som det egentliga motivet är snarare flaskorna och glasen i förgrunden än rosorna, som ju kamoufleras lite av att räckets färg ligger nära och av att de är ganska mörka.

Som minnesbild av händelsen funkar den säkert, men jag tycker inte att "rosfoto" är riktigt rätt som rubrik till bilden.

[Dandelion1000]
0

#1 det har jag inte tänkt på, de e jhu mera vinet som kommer fram och syns.

[michaelalundgren]
0

Jättefin bild. Hade varit finare om det varit blå himmel alt. solnedgång istället för palmen.

beatricelilja
0

Jag gillar bilden, men den skulle kunna bli ännu bättre (det skulle man egentligen kunna säga om allt, men du förstår). Bilden ger ett intryck av kärlek - och där passar de röda rosorna perfekt i kombination med det vita. Dock skulle en annan bakgrund vara fin, ganske himmelblå eller så (Det går lätt att redigera dit). Dessutom är bilden lite sne, och bordet avhugget.

Men jag ger ändå en två av skalan fem till bilden! :) Bra fotograferat!

elinnn
0

fin bild! Men sa mig tyvär inte så mycket..