Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 837 ggr
Mkarlsson
0

dator i inriktning

Hej nu ska jag börja 7:an och då kan man använda inriktning, t.ex dator. Eftersom att jag hade tänkt att gå medialinje med fotoinriktning så undrar jag om jag kommer att ha ngn fördel med att ha pluggat dator i 7:an med gymnasiesökning sen.. eftersom att man hanterar bilder och så i dator..

tacksam för svar // Amanda

Abico
0

Det kan du säkert ha, om du har tur :) Själv har jag märkt att media kunskapen (väljer ofta media på elevensval) på skolan som jag går på är ganska kass - det finns en lärare och hon är super haj på det mesta, resten kan knappt starta en dator -.-'

Hanna 

Mkarlsson
0

Okej :)    resten av lärarna ? det är surt haha ;)

L1ll4n
0

Jag går film&media nu, och jag går i 7:an ^^)

[mingdie]
0

Medialinjer har blivit mycket populära med påföljd att det kan vara svårt att hitta ett jobb efter avslutad utbildning. Ju mer kunskap du har destå bättre. Datakunskap är viktigt i dom flesta yrken idag och i media är det mycket viktigt.

Mkarlsson
0

3 och 4: ok tack ;)

jag har valt data nu som förstaval så man får väl hoppas att dt är flera som tar dt så vi kan få ihop till en grupp .. :)

mjioo
0

oj  så man får välja inriktning redan i sjuan nu..

när du söker gymnasie sen så kommer det inte spela någon roll vad du har läst för ämnen eftersom du söker med dina betyg(omräknat till poäng) om du inte söker en estetisk linje då du isf gör ett intagningsprov och de poäng man får på provet läggs på dina betygpoäng.

datorkunskap är obligatoriskt på alla gymnasieinriktningar vad jag vet och visst du kan möjligtvis få det lättare när du börjar på gymnasiet men alla kurser är anpassade efter nybörjare och man behöver inte ha någon som helst förkunskap om det inte är linjer med intagningsprov(media har det inte)

och #4 har rätt angående få jobb, det är ingen bra linje om du vill vara säker på att få jobb direkt efter gymnasiet. 

eftersom du ska börja i sjuan så ska du inte behöve tänka på vad du vill läsa för linje, mycket kommer hända på högstadiet och det är inte förens i nian ni kommer få information om gymnasiet i skolan.