Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1338 ggr
Mandylion
0

Miljöförstöring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur kommer det sig att människan är så himla smart men ändå så otroligt liten i hjärnan?

Ibland känns det som att kapaciteten hos folk och hos en själv domnar bort.

Jag var ute i skogen häromdagen och lekte med mina hundar… vid dammen så hade folk dumpat av en massa skit.
Sen ska vi inte tala om hur några barn lånat en yxa och huggit sönder unga träd. Ett 20-tal avhuggna träd som bara ligger där för att en drös ungar inte fått lärdomen från sina föräldrar att man inte ska förstöra. Skadegörelse kanske detta kallas?
I vilket fall så polisanmälde jag händelsen. Det är farligt för barnen som leker i skogen och farligt för djur som springer runt där.

Har ni några såna här exempel, visa dem.

Hälsningar

Mandy

Mandylion
0

Bild nummer på på avfall som inte bryts ner där:

Mandylion
0

Så här ser träden ut:

heliotropes
0

Vad bra att du har reagerat,en eloge till dej.Glad Finns dom som inte bryr sig att det förstörs. Har du har ingen lokaltidning som kan göra ett repotage om det,du har ju redan bra bilder åt dem:) Ungar som förstör brukar tänka till lite när de hör runt om sig att det är för*j*, även vuxna "naturdumpare" kan få känna lite skam.

Eva // medarbetare på Perser

iboat
0

Måste berätta om en liknande historia som inträffade för något år sedan. Jag var på väg hem och låg bakom en BMW då plötsligt ett par Happy Meal, servetter och annat skit flög ut genom takluckan från BMW:n. En del skit landade på min motorhuv.

Jag blev såå j-la ARG! Så fruktansvärt respektlöst! Jag körde efter, gormade och gav dem fingret. Vad händer, jo familjen stannade bilen och ut sprang två vuxna män och skrek något hotfullt på ett språk jag inte förstod. Rädd som tusan blev jag och rivstartade därifrån.

Jag blev inte arg för att skräpet landade på min bil, utan för den fullständigt respektösa attityd som familjen visade, och förde vidare till sina barn.

heliotropes
0

Respektlöst värre!! är det ju i båda fallen.

Lizzan
0

men fy :S :O

Mandylion
0

#4 ja det är bedrövligt… att det ska behöva vara så.

Imorse… jag stod vid busshållsplatsen och så fick jag bara för mig att titta bakom glasväggen… där låg det en massa skit… sen hittade jag något ganska unikt… det var en plastpåse… påsen är väl inte unik så men denna plastpåse kände jag igen.
Den är från en supermarket i Spanien. Fatta från spanien… denna affär har bytt namn och påsen hade kvar det gamla namnet, Mercadona.

Jag har ju själv handlat där en miljard gånger och jag har haft med mig en sån påse hem… men jag vet att det inte var min för att för det första så skulle jag inte slänga påsar så där i naturen och för det andra så samlar jag på saker från utomlands…

Tråkig attityd folk har… det är så himla tråkigt att follk skiter i miljön vi lever i… det ser vi bar apå att det är nästan 100 som besökt denna tråd varav några utav dessa är vi då vi gått in ett par eller tre ggr för att titta… men folk bryr sig inte… och just det att det ska finnas sopor uta till hav som är lika stort som USAs hela landsyta är ju bara för himla tragiskt.

Jag ska nog följa heliotropes försalg om att kontakta lokaltidningen och göra nåt utav det.

Som 21 årig tjej i Sverige så tycker jag verkligen inte att man kan ha det så här. Usch fy skäms på alla som skräpar ner.

Skrikandes

heliotropes
0

Får du någon artikel ang.detta,så återkom gärna med ev.länk till repotaget:)

Ellsa
0

Jag har svårt för sådant.

Soffan79
0

Tycker oxå att det är fruktansvärt respektlöst att bara slänga skräp omkring sig. Hela samhällets överkomsumtion är så oerhört onödig vi slänger och köper nytt, slänger och köper återigen nytt. Jag brukar ta med mig en plastkasse när jag är ute och går med hunden och plocka upp skräp under vår runda. Den fylls fort ska jag tillägga.

fotokrafs
0

#10 Ja, jag brukar också plocka skräp när man tar promenixer i naturen… sen brukar jag slänga saker som ligger på marken någon meter från en papperskorg just i papperskorgen.. Folk är så himla lat eller något.

Bra att du reagera Mandylion och gjorde något Glad

Buuc
0

Vår klass städade i Kungens Kurva förra året. Jag och min kompis hittade ett badkar, en jätteslang, gamla rör och det läskigaste, en svart soppåse med något i, det var kletigt så vi vågade inte öppna och kolla. :P Katasrof, alltså. Och badkaret låg typ 2 meter från gatan, så man har säkert sett den men inte orkat göra något.

Mandylion
0

# 11 Tack… det känns som att man inte kan göra annat än reagera på det.

Jag tog kontakt med min lokala tidning och berättade vad jag hittat samt att ungjevlar har huggit ner unga träd och det ligger ju ett 20-tal träd på backen och bara dör…. fan alltså vilka snorungar… dom slängde yxan i dammen när jag skrek på dom.
I vilket fall så skulle dom höra av sig från tidningen men dom har inte gjort det ännu. Så intresset för miljön och barn som inte uppfostras ordentligt utav sina föräldrar hamnar långt ner på listan medan de skriver om Britney och hennes problem som hamnar som nummer ett… fy fan det är ju tragiskt.

persson89
0

det är fan bedrövligt!!! Det finns dumhuven till allt!

Gå in här för att rädda gammelskogen! http://www.ettklickforskogen.se/