"Snabbfäste" för stativ?
Jag använder stativ betydligt mer sällan än jag borde. Till stor del beror det på att det tar sån tid att skruva fast och loss kameran från stativet. Finns det någon bra snabbkoppling man kan sätta mellan kameran och stativet?
Är det för resten någon som vet hur mycket längre slutatider man klarar av att hålla kameran stilla med ett enbenstativ?
Vänliga hälsningar
Niklas
Har inte de flesta stativ det som standard? En liten platta som sitter fast i skruvfästet, lossas genom en spärr på sidan enkelt. Har inte du ett manfrottostativ? Borde väl finnas på det.
Titta på cyberphoto.se under fototillbehör>> stativ>>kulleder så finns det extra till stativ.
Tack!
Det finns kulled, men inte med något snabbfäste.
Vänliga hälsningar
Niklas
När vi ändå pratar om stativ. Någon som har ett bra stativ att rekommendera för en mindre kamera (Canon Powershot S3 IS), dvs behöver inte klara av stora digitala systemkameror med halvmeterlånga teleobjektiv) :)
mvh Martin
#5 Tack!
mvh Martin
#5 #6, Det Hama stativet har jag, Lite plastigt är det, men lätt och hyfsat smidigt att hantera. Ingen gedigen kvallitetskänsla men ett fullt dugligt stativ för hobby.
#5: Nej då, titta på det här.
Manfrotto Digitalkamerastativ 714B
Det finns en kulled men inget löstagbart huvud. Den i ditt förslagverkar bra. Fast jag förstår inte varför den ska behöva kosta lika mycket som hela stativet.
Vänliga hälsningar
Niklas
Den var betydligt mer smakfullt prissatt. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas