Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 10294 ggr
LindaKarlstrom
17

fotobakgrund till studio

Jag ska köpa en ny fotobakgrund och är så sugen på den här, men har dock inte råd.

Någon som har tipps på en liknande bakgrund som är betydligt billigare? :)

/ Linda

Zpookey
1

Betydligt billigare hittar du här…
http://www.kaffebrus.com/bakgrunder-upphangning-g8.html

Anken
0

kan man använda lakan som bakgrund? jag e fattig hahahah

Aqua
0

lakan borde funka :)

Robert
0

Eller gör en egen bakgrund med ljus, blixtljus. Det du behöver är helt ärligt talat endast en blixt, inget annat.

Hälsningar

Robert

Aqua
0

åh vill åxå kunna såna saker

LindaKarlstrom
0

#4. Läckert! :D Vill dock att det ska vara så likt en himmel som möjligt, tror det kan vara lite svårt :(

pellepiano
0

Jysk har otroligt billiga velourtyger i massor av färger. Annars får du ta fram en svamp och måla på lakan själv. Eller frilägga modellen och lägga in bilder på bakgrunder eller moln.

Anken
0

#7 justeee haha jag köpte ju 2st velourtyger från jusk i julas, ett rött och ett blått. dom borde man kunna använda! tack för att du nämnde det :D

[cocuyo]
0

Ett lakan funkar fint om man kan få det helt slätt utan veck eller om man skrynklar det så att man inte har några raka veck. Raka veck kan bli väldigt störande i bilden.

LindaKarlstrom
0

#7 Tack för det! =) Ska in på jysk nästa gång jag är där.

Bullan
0

Finns ju stärkspray som man kan spraya lakan med och sedan stryker man dem…då blir de mkt hårdare och skrynklar inte lika lätt!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

[cocuyo]
1

Det brukar ändå vara svårt att få bort vecken. Det kan vara lättare att använda tyg från en rulle där inga veck finns. Det är inte heller så tokigt att totalskrynkla, det kan ge en bra bakgrund. Kombinera med Roberts tips om färgat ljus etc.

Om man vil ha slätt brukar det vara lättast om man rullar upp en liten bit av lakanet på en rak käpp, rundstav, kvastskaft e.dyl. och låter resten hänga ner. Annars kan man drapera från ett par punkter så att det hänger på ett snyggt sätt med bågformade mjuka veck.

En bakgrund som många fotografer har jobbat med är en gammal presenning, lagom skrynklig. Sedan sätter man accenter med ljuset. Titta på Roberts tips. En 'snoot' är helt enkelt en strut som man sätter framför lampan så att ljuset ska hamna på ett ställe som man har valt och inte belysa annat som man inte vill belysa med just den lampan.

Bara fantasin sätter gränser.

LindaKarlstrom
1

#12. Har aldrig tänkt på att man kan använda en pressening, det måste jag testa!! :D

#2. Jag har använt det mesta som bakgrund under tiden min ekomoni var riktigt kass, rukkgardiner, lakan, osv :) Och det har fungerat! =)

LindaKarlstrom
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått en oanad inkomst och har nu nästan 2000 kr att lägga ut på en bakgrund. Någon som har ett tipps på en som går att köpa? Ska helst vara så lik som möjligt den bifogade bildens bakgrund.

LindaKarlstrom
1

upp med denna en bit.