Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 453 ggr
Hjortronsylt
0

Vilken ska jag välja?

Nu ska jag byta upp mej från den helt suveräna Canon IXUS 60 till en systemkamera. Bilderna med IXUS är helt oslagbart skarpa och icke brusiga, men det jag saknar är ;

• kunna välja forcerad blixt/ flash on
  • själv välja slutartid
  • snabbare sökartid 

Har tittat på följande och jämfört, tittat på testbilder. Det enda som skiljer i stort tycker jag är priset! Jag är ingen fotonybörjare så ju mer avancerad desto roligare.

• Sony CyberShot DSC-H7 (visserligen kompaktkamera men vad jag förstår går det att använda egen slutartid?)
  • Nikon D40
  • Nikon D40X
  • Canon EOS 400D

Vilken väljer ni för avancerade sport- och hundfoton, närgräns vid småkryp och "detaljfoton"?

neonrosa
0

Din fråga: Det beror nog mest på optiken?

[Malin3033]
0

Har precis som dig använt mig av IXUS 60 innan, kanon kamera! efter den bytte jag till Canon EOS 400D eftersom jag är ett litet fan av Canon, men där absolut nöjd med mitt val!

Grimjaur
0

Saknar bägge D40:orna inbyggd fokusmotor? Isf hade jag tagit 400D av de som du räknade upp.

Förmodligen hade jag valt en systemkamera med inbyggd bildstabilisering om jag hade valt fritt men nu fanns ju inte det tillgängligt på listan.

Lollofoto
0

#3 aa båda saknar autofokus motor så därför kan man bara köpa dom nyare objektiven med autofokusmotor i till dom (det var iallafall vad dom sa till mig när jag letade efter en systemkamera) och det gjorde så att jag tog en  Canon EOS400D