Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1037 ggr
The-Photo
0

Kritik, Fiol

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi gör ett projekt i skolan med bilder och fick till en som jag blev ganska nöjd med. Vill gärna ha konstruktiv kritik.

MVH Josefin

Canon Eos 400d, Canon Ef-s 18-55

Kattapult
0

Gillar den :)

Aviendha
0

Snyggt tjejen! =)  Gillade att även speglingen av stallet kom med så tydligt (tror det heter stall, om jag inte blandar ihop det hela nu)

Zpookey
0

Jag gillar den även om jag hellre hade velat ha den med en svart bakgrund då det passar en fiol bättre tycker jag…typ som på den här bilden http://www.cosmosmagazine.com/node/888

Eller den här http://www.webdesignskolan.com/photoshop/alla_bilder/violin.jpg

Av någon anledning gör sig en fiol bäst i en mörk och elegant miljö….eller så är det bara i min hjärna som det är så :p

[Malin3033]
0

Jag tyckte det var synd att hela fiolens högra kant inte syntes, hade även gärna sett lite skärpa på strängarna. annars en mycket fin bild som utstrålar lugn

[cocuyo]
0

Jag gillar kompositionen, men jag skulle ha önskat lite mörkare mot stallets överkant och det stör mig att strängarna och greppbrädan är oskarpa i nedre vänstra hörnet.

Det senare är en sak som man bara kan ordna med ett tiltobjektiv, där man kan få skärpa utefter ett plan vilket som helst, och i så fall skulle skärpedjupet bara behöva täcka stallets höjd och höjden av strängarna över greppbrädan. Resultatet med tiltning på det sättet skulle kunna bli att allt man ser av fiolen skulle avbildas skarpt.

Jag tycker att det skulle vara intressant om du kunde få tag på ett tiltobjektiv, exempelvis Canon 24mm 2,8 T&S och gör om bilden ungefär likadant, men är uppmärksam på konturen av stallet. Jag tror att det skulle lyfta bilden att se strängarna skarpt, så att man ser hur de är lindade; G, D, A brukar vara lindade med ett metallband. Bara E är en homogen metallsträng.

Och så klart kan man pröva andra bakgrunder än rent vitt, men jag tycker om det vita; om man ska lägga den på webben skulle man kunna göra det transparent.