Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 915 ggr
Robert
0

En tulpan....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på en tulpan…

Yvve
0

Häligt..belyst undrifrån??

Teja-Bea
0

Härliga färger och bra ljus och skärpa. Men den känns för.. nära!

Gillar inte riktigt beskärningen…

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

jojjehanna
0

trevligt att se dig här igen. tycker inte att just denna bild är bland dina allra bästa, kan inte exakt motivera varför dock…

berra
0

Tyvärr Robban,men den bilden tyckte jag inte var något att hänga i granen.Jag är bara en individ,och det finns säkert andra som har en annan åsikt om den.

[cocuyo]
0

Robert, eftersom jag inte vill spekulera frågar jag dig direkt om dina motiv för att lägga upp den här tråden. För inte så länge sedan sade du att du inte skulle posta här mer, i en tråd där jag påpekade att också de tolvåriga hästtjejerna har sitt berättigande.

Det betyder ju inte att du måste posta sådana bilder, och din reaktion att smita undan från dialog tycker jag är minst sagt barnslig. När du postar sådant som den här tulpanen och sedan åter håller dig undan, liksom du också gjorde i tråden om exponering, då tycker jag att det går lite för långt.

iFokus fungerar som en diskussionsgrupp, och man får förvänta sig svar också från folk som inte tycker lika eller är indifferenta.

Jag tycker att du är väl pretentiös, och du har inte direkt visat att su är en bra fotograf i dina senare inlägg, och jag är för ny här för att känna till hur det kan ha varit tidigare. Jag tycker att det skulle vara intressant att se lite mer seriös verksamhet från din sida här; och då menar jag inte att puffa för din affärsverksamhet.

Kanske lite långt, men det är en kommentar på den inlagda bilden, som jag tycker kunde ha raderats redan i kameran utan förlust. Jag skulle gärna se en höjning av kvalitsn i forumet, men den sortens inlägg gör det knappast.

webbwalle
0

Paragrafrytterier  fattar inte varför du ger dig på robban på det där sättet?

Jag menar passar inte galoscherna så håll det för dig själv cocuyo ! Du breder bara på dålig stämning som inte leder nån vart..

[cocuyo]
0

Webbwalle, Jag har aldrig någonsin antytt att galoscherna inte skulle passa, men om din uppfattning är att man ska hålla sig för sig själv bara för att Rogert surar och postar skitdåliga bilder, då undrar jag vad forumet överhuvudtaget är till för.

Självklart ska det kunna gå att öppna en dialog, och jag tycker att det är tråkigt att folk smiter undan, i synnerhet med så dåliga argument. Om du tycker att stämningen blir dålig, så kan ju du avhålla dig från att posta. Eller du kanske tycker att den blir bättre när du skriker? Jag har inte hoppat på Robert, inte tidigare, och inte nu. Om det är din uppfattning, så får det stå för dig, men vad jag har gjort är att jag har kommenterat vad Robert har postat och ställt direkta frågor till honom. Jag vill faktiskt veta vad hans motiv var för att posta tulpanen, och jag har medvetet avstått från att spekulera i vad motivet skulle vara.

Jag tycker också att inlägg som tulpanen inte höjer kvalitén i sajten, och att bilden ligger på lägre nivå än vad man kan förvänta sig av den som utger sig för att vara en "bra fotograf" och håller kurser i ämnet. Jag utgår ifrån att det finns någon motivering bakom att bilden postades, på samma sätt som i tråden om exponering som gick för ett tag sedan och som inte heller ledde till någon respons från Robert som startade den.

Jag tycker att det är helt motiverat att fråga, och det är vad jag har gjort.

Robert
0

#7, märkligt att du kan uttala dig om bildkvalitéer och bedöma bilder när du själv aldrig har gett prov på egna skapelser. För mig finns det ingen substans i dina kommentarer.

Hälsningar

Robert

[mingdie]
0

#5-8 Det här kan bli en intressant debatt. Har fixat popcorn samt läsk och bänkat mig i soffan. Låt showen börja.

Förlåt, kunde inte låta bli. Oskyldig

[cocuyo]
0

Det finns nog en eller annan som har sett bilder som jag har lagt upp.

Hur som helst, de flesta av mina bästa bilder (bilderna jag tycker mest om), är på människor, och jag lägger inte ut dem på nätet. Jag har lagt en sådan bild, men jag har inte scannat in någon av de andra som jag skulle kunna lägga upp, och jag har ingen större brådska med det.

Man Robert, om du har läst tråden du gjorde med radioutlösaren och tittat på länken där, så ser du tre bilder som jag har lagt upp, tre bilder tagna samma morgon som tråden skapades. Och det finns ett par till.

webbwalle
0

Nä Cocuyo, jag tycker du svamlar och kör ett egenberättigat beteende, där du tycker dina regler skall bestämma.

Ser inget fel med Robert som inte bara bjussar på sig själv utan även delar med sig av sina erfarenheter och tips!

En bild är en bild varför skall den motiveras?

Ser heller inget fel på nån av bilderna?

Nä! jag kan inte se det annat än personligt påhopp.

mao, Mobbing!!

[cocuyo]
0

Webbwalle, jag sätter inga regler. Däremot har jag lika stor rätt och möjlighet att kommentera som alla andra, och jag ställde en fråga till Robert med anledning av bilden som han lade upp, helt i enlighet med ämnet för tråden.

Du däremot gör någonting helt annat, kommer med personangrepp och försöker få det som att se ut som om jag bryter mot netiketten på något sätt, när det faktiskt är du som gör precis det som du beskyller mig för. Dina inlägg har ingenting med ämnet att göra, och båda är rena personangrepp.

Var hygglig och lägg av med det webbwalle, det ser rätt fult ut.

Och Robert, jag ställde en ganska enkel fråga, men du verkar inte vilja svara. Inte bjussar du på dig själv som webbwalle säger, du antyder bara att jag inte borde få säga vad jag tycker och anför som skäl ett argument som är direkt lögnaktigt. Det är svagt Robert, mycket svagt.

Jag har aldrig utgivit mig för att vara expert eller ha någon ensamrätt på tyckande. Mina åsikter behöver jag inte försvara; om jag tycker att tulpanbilden är dålig, så tycker jag det. Vem som helst får ha en annan uppfattning, det stör mig inte.

Naturligtvis kan jag lika väl som vem som helst ha en uppfattning om en bild, och jag har lika stor rätt att deklarera den som alla andra. Jag fattar att det är onödigt och dumt att såga en elvaåring jämsmed fotknölarna för att  hon gör ett omoget inlägg eller postar en bild som är som en elvaårings kan förväntas vara. Men när envuxen  person som undervisar i fotografi och som är yrkesfotograf och som utges för att vara mycket duktig gör samma sak, då borde han också kunna besvara eventuell kritik.

bildochfoto
0

Jag tycker att vi slutar lägga ut omdömen om olika personer..och ägnar oss åt omdömen på fotografier. Det är bra om vi också delar med oss av kunskaper och erfarenheter hur vi själva tycker att det funkar med vår personliga situation. Det är givetvis upp till var och en hur mycket/litet man är beredd att dela med sig…

Respekt för varandra är viktigt. Forumet får inte bli en kamp. Det är bättre om vi arbetar för varandra istället för mot varandra…

webbwalle
0

psis!