Några blommor.

Blommor och bin, vad mer kan man begära?
Hälsningar
Robert

#3 var bara så vacker… du har ingen bild på hela trädet?
Härligt med träd fulla med blommor så där. Snart blommar syrenen här. Träden är fulla med knopp…och jag går och väntar med min kamera på magen…

#14, prova även att komma ned på blommans nivå. Bra skarp bild har du fått.
Hälsningar
Robert

#16, stiligt. Bränn in hörnen så att inte blicken flyter ut åt sidorna.
Hälsningar
Robert
Robban, varför be mej göra saker, som du gör mycket bättre? Har du hört dethär tidigare? Min dräng hade även en dräng, han sa:"Gör det själv!"

#19 Den var ju helt fantastisk!

Tackar, tackar
!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

#19, härligt kort skärpedjup, skulle kanske vinjettera hörnen något eller beskära den tajtare för att få bort den ljus övre högra delen.
Hälsningar
Robert

netagirl, bilderna ser lite mörka ut, något underexponerade. Prova med att placera blommorna på en sida av centrum för att få lite mer intressantare komposition.
Hälsningar
Robert

Trevligt och se dina blombilder Titti. Jag tror säkert att de gör sig bra på skrivbordet.
Ett tips, ta bort datumstämplingen, det skriker som en neonskylt och tar nästan all uppmärksamhet från blommorn.
Hälsningar
Robert
Robert.
Tack.
Jag har försökt tagit bort datumstämplingen på kameran. Men min sambo brukar mixtra tillbaka den - till mitt förtret. Jag gillar det inte alls.
Så jag tog bort den och han satt tillbaka den. Bilderna var från den tiden som vi testade kamerans gränser. Nu vete tusan hur kameran är inställd - för vi använder den inte mera, ska köpa ny i senare i sommar. (Jag brukar låna min mors kamera nu för tiden.)
När jag höll på att ta bilderna av blåklinten började jag experimentera lite själv med kamerans inställningar. och si du - jag lärde mig att ta bort datumen då.Ska försöka sätta mig ner och försöka sudda ut datumen - men jag vet inte om jag reder av det. När jag beskär bilder så brukar jag se till att skära bort datumen. Men dessa bilder som jag visat här är helt oredigerade. Har inte gjort nånting alls åt dom nämligen.
Bilden är på samma blåklint - men ca 7 minuter senare

Datumstämplingen har du med filerna.
Hälsningar
Robert

#36, härligt kort skärpedjup, två saker som stör himmeln i ovankant och en blå fläck i underkant. För övrigt bra jobbat med bilden, med härlig komposition.
Hälsningar
Robert

#39, BRA, riktigt krispigt klart. Härligt jobbat!
Robert

#41 tusen tack! kul att få respons på sin bild;) totalt nybörjare, men vill så gärna lära mej.

#43 fina färger, men om du hade backat med kameran så att du hade fått med hela blomman så skulle den bli ännu bättre