Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 787 ggr
Bima
0

Kattprofil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en bild härom dagen på en av mina katter (Jeremi) och tycker att den blev riktigt bra, men som vanligt är även era åsikter uppskattade. ;)

CBA
0

Jag tycker den är jättefin Bima !

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Janica
0

Jag tycker också den blev riktigt bra. Vad duktig du är med kameran. Önskar att jag också nån gång lyckas ta sådana bilder på min lilla älskling.

Mvh Camilla.

Robert
0

Glädjedödarens tur ;)

+ bra skärpa, fint ljus

- katten är felkomponerad, nu sitter den upptryckt i vänster övre hörn med för mycket kropp i bild. Ha mer luft till vänster och placera ögat längre ned i bild så har du en bättre komposition.

Hälsningar

Robert

Bima
0

Robert: Haha glädjedödare *s* Ja jag ser nu att det skulle behövas mer luft till vänster och mindre kropp.

Soffie
0

har en på diddi..några bra foto tips?

Robert
0

#5 (tog min text i #3 och klistrade in här och ändrande de ord som är nu i versaler ;) )

+ bra skärpa, fint ljus

- katten är felkomponerad, nu sitter den upptryckt i HÖGER NEDRE hörn med för mycket kropp i bild. Ha mer luft till HÖGER och placera ögat SOM DEN ÄR i bild så har du en bättre komposition.

Hälsningar

Robert

Soffie
0

Tack!!

gankis
0

Onskar jag kunde ta lika vackra kattbilder som du Bima. Men jag har ju mina två kissar här hemma, det är bara att öva och öva…

Här får ni i alla fall en bild på min svarta panter, Pilsner som ligger på sitt favoritställe och ser cool ut…

broderbluff
0

Här är en bild på min katt som jag tog idag.
Av någon anledning är hon väldigt förtjust i att rulla sig på asfalten

Chrilled
0

Här är min katt Sigge, synd på skärpan men jag gillar den ändå Skrattande

Robert
0

#9, smakfullt val av sidoljus. Bra jobbat!

#10, din kamera har blivit lurad av det ljus golvet och underexponerat katten, synd på en rätt cool bild. Jag tror att kontrasten har lurat autofokusen oxå.

Robert

gankis
0

#9, åhh, du har ju en svart panter precis som jag, kul bild.

#10, den där bilden på Sigge var ju riktigt rolig, vilken min han har.

Chrilled
0

#11, Då vet jag varför iaf, man får tacka :) Tyvärr hinner man ju inte fundera så mycket när det skall till och gäspas, jag är bara glad att jag hann ta kortet, det ser ut som han asgarvar tycker jagSkrattande Likadant på detta kortet tyvärr.

#12, Han är cirkuskatt, kolla på det här kortet Flört Tyvärr så är det oskärpa som heter duga men men…

FormerMazda
0

#13 Gissar på att du har en Canon Powershot av äldre A - serie? Skrattande

Ett tips är iallafall att änvända dig av P (programauto) och sen i menyerna stänga av AiAf. Då slipper du ha problemet med att kameran själv tror sig veta var du vill ha fokus, utan istället får du en fast ruta som lägger Sigge i, då gör kameran vad den kan för att fokusera där. Dock får du inte glömma att manuellt sätta på blixten om den behövs.

Chrilled
0

#14 Så gammal är han väl inte, du är bara avundsjuk Räcka ut tungan

Ska testa det, han hittar ju normalt fokus ganska hyggligt i autoläge, det är bara när Sigge ska till och gäspa som det blir problem av nån anledning. Och som sagt, vem har tid att fippla med inställningar då?Skrattande

Bima
0

Har en tagen rakt framifrån på Jeremi där ljuset blev väldigt bra. Lite för mycket luft ovanför huvudet kanske…. Synpunkter och kommentarer? :-)

Bima
0

Hittade även en profilbild på Myra med. :)

Robert
0

#16, 17, bra bilder. Nu känns det lite som om katten ska rinna ut ur bild i nederkant. Lyft upp katten och låt ögonen hamna ungefär en 1/3 in från toppen.

Hälsningar

Robert

Soffie
0

här är en bild på Hebbe.

Robert
0

#19, mycket bra, gillar verkligen skärpan och ljuset. Otroligt fint.

Hälsningar

Robert

Soffie
0

ÅHH Tackar !!!Kyss

broderbluff
0

håller med robert. mycket fin bild. fått väldigt bra skärpa på ögonen

Soffie
0

Här är en bild till på Hebbe. Är bakrunden den dumma stolen störande?

Soffie
0

här är bilden

Robert
0

#23, ja stolen stör och jag tycker JÄTTE tassen i förgrunden stör. Du skulle kunna köra med en reflektor, silver för att lätta upp skuggan på vänster sida, kattens högra.

Hälsningar

Robert

Soffie
0

ok super bra tips.

Anne
0

Här är ju ingen profil, men en rätt cool bild tycker jag. Ida, sex veckor…

tearsofmemories
0

Mkt fin bild på katten jeremi

Hippien
0

Mycket fina kattbilder som vanligt!
Det var klurigt att få en ren profilbild på min katt så denna får duga så länge. Ska försöka igen senare.
Texas som njuter av kvällssolen från fönstret.

Robert
0

#29, härligt porträtt!

Bra jobbat

Robert