Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 742 ggr
Fotorika
0

Fattar nada, hjälp med hemsida!

Jag har tänkt skapa en hemsida för att senare kunna lägga upp bilder och visa för allmänheten. Problemet är att jag INTE vet hur man gör en egen hemsida. Ska man göra den hos Freewebs? Hur gör man en egen layout, hur fixar man flera "flikar " (fotoalbum, länkar osv) och HUR byter man layouter och kodar själv? Förstår ingenting. Har någon några tips eller vet några hemsidor där man kan få hjälp från början. vad är tex html ?

Väääldigt tacksam för svar :D

Laboh
0

Det här är väl ingen fotofråga?

Men googla på hemsideskaparprogram som innehäller "wysiwyg", ta inte med hartassarna.

Översatt en förkortning för "Vad du ser är vad du får"

Så då kan du skapa en hemsida i det programmet och hur du vill att den skall se ut och sedan lägga ut den med hjälp av det programmet.

Microsft har något som heter front page och finns det ett dyrare som heter dreamweaver från macromedia tror jag. Använder du mac så finns det något gratis variant för det också. Typ Iweb.

Ulla
0

Kolla på Datorn ifokus, där får du säkert svar på dina frågor.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Carlton77
0

skaffar du det via one.com så har du färdiga mallar att plocka från. Enkelt och relativt bra.
Sen kan du tanka hem jalbum tex och skapa ett fotoalbum av dina bilder där.

//Marcus

AndreaK
0

Vill du koda helt själv kan jag rekomendera webdesignskolan.se. Där kan du lära dig det mesta.

Aqua
0

freewebs har färdiga mallar dem med bara välja den bakrund man vill ha

Fotorika
0

Tack :) jo vill ju göra egen layout osv :/

Carlton77
0

http://www.w3schools.com/

Då är kanske detta en sida för dig.

//Macke

Hjortronsylt
0

Håller med #2 att du kan vända dej till Data/ifokus för mer hjälp, men weblänkarna du fått här är mkt användbara.

Dock tycker jag du ska använda dej av WYSIWYG som ex.vis One.com erbjuder. Att lära sej att koda själv, använda java, css, fixa flikar etc tar tid, och om du inte ens vet hur du ska börja är det bäst att börja enkelt och lära sej stegvis med färdiga mallar först.

Besök också gärna Tigers hemsida med forum för svar och hjälp.

Fotorika
0

Tackar :) Ska kika runt lite :)