Köpa begagnat
Jag funderar på att köpa ett teleobjektiv till min Nikon d40.. Jag undrar hur pass säkert det är att köpa på tex tradera eller blocket? Är det stor risk att man blir lurad)?
Mvh Anna
På Tradera och Ebay så ha du ju ett omdömesystem där folk som tidigare har gjort affärer med personen sätter negativt eller positivt omdöme, givetvis kan man aldrig veta ändå men det ger en ganska bra bild av riskerna iaf.
Blocket är ju desto värre men där kan man använda sig av internetgirot som tar hand om pengarna tills både köpare och säljare är nöjda, kostar 5% av summan (vara + frakt).
Blivit blåst en gång via tradera. Ip, banknr, konversationer och en polisanmälan gjorde susen. Tyvärr kortslöt jag hårddisken ändå medan jag lekte. Hjärtstillestånd på datorn i en minut.
Köpte EF 70-200/4 förra torsdagen av en med noll omdömen. Han bodde endast tio mil iväg, så det var bara till att köra dit och se efter.
#2 får man vara nyfiken och fråga vad du gav? Har ev ett sånt till salu snart (Canons L-optik).
#0 går aldrig att svara geberellt, begagnat är ju från olika försäljare och det finns superärliga men även rena bluffmakarna.