Canon 350D
Jo nu är det såhär att jag funderar på att köpa mig en lite mer avancerad kamera än den jag har i dagsläget (canon ixus).
Kameran jag har fastnat för är en canon 350D, men då jag är en nybörjare och inte har någon egentlig aning om utrustning osv så behöver jag hjälp på den fronten =)
Till att börja med, är canon 350D ett bra förstaval? kom ihåg att jag är en nybörjare och planerar att lära mig konsten att fotografera med denna modell.
För det andra, vilka eventuella tillbehör är nödvändiga? Ställer mig frågandes till vilken av alla 350D man ska köpa, finns i flera prisklasser med olika objektiv osv, kom gärna med synpunkter å tips =)
Köp du ett paket med 18-55 gluggen den klarar du dig med för de första typ. fem tusen bilderna, vilket tar mellan 1 och 52 veckor beroende på…
Har du gott om pengar så köp 17-85 IS USM från början istället den är avsevärt bättre men en mycket häftigare prislapp (och betydligt högre vikt, kanske lite tung på en 350D).
Hej boaman!
Jag är själv nybörjare och köpte mig en Canon EOS 350D för någon månad sedan.
Är väldigt nöjd med den. Köpte till ett batterigrepp som ger bättre grepp om man har lite större händer. Sedan kan man också få plats med 2 batterier däri vilket ju är bra.
Sedan har jag ett CF 2gb minneskort. Objektivet är 18-55. Räcker bra så här i början men det kommer att bli fler…
Som sagt, trivs bra med kameran och jag tror inte du blir missnöjd heller….
Hälsningar
Carl