Bjorsa har sina flugor jag har mina.

Kanonsnyggt produktfoto med bra ljus och fina färger.
Men jag är lite mer intresserad av kniven
i bakgrunden, har du gjort den själv?
#1. Nej göra knivar är ja inte bra på. Den är köpt i Norrland. Karesuando kniven heter den.
Eddie
Det var ju också en sorts fluga. Bra bild det också.

#2 Ja där ser man, snygg va den iallafall.
Anledningen att jag frågade är att jag
fuskar lite själv med knivmakeri.
#4 Har alltid beundrat dom som kan göra knivar. Jag använder ofta kniv i jakt och fiske så man vet vad man vill ha och tycker om. Kan du inte lägga ut lite bilder med knivar?
Eddie

Fin bild på din fluga heter den något speciellt jamenar är den av en viss typ eller så eller är de flugor ur fantasin ?Hittade en katalog med flugbindargrejjor så kanske man provar på .
Här är katalogen jag hade hemma http://regalmarin.shopsystem.nu/group.asp?group=929
mvh/bjorsa
Queball, kolla Karesuandoknivens Internetshop.
mvh Martin

Tack för länken marnyman!

Här är en länk till Svensk Knivförening för de
som är intresserade av knivmakeri :-)
#6 Den kniven ser fin ut. Du borde ta mer foton och lägga ut. Sätt upp en liten hemsida också så kommer du nog att sälja en del.
#7 Den flugan får nog kallas hemgjord variant. Om du köper flugbindar grejor är städet och trådrulle hållaren viktigast. Om trådrulle hållaren har vassa kanter där tråden går igenom kommer tråden att gå av ofta och då blir det en massa fula ord. Tänk också på att flug modeller beror väldigt mycket på var du fiskar så mina kanske inte funkar där du är.
Eddie

#11 Tack för tipsen
mvh/bjorsa