Fårö - några dagar

#1, jag tycker du har lyckats bra med din exponering. Det ser ut som om du har använt ett objektiv med kort brännvidd. Ditt foto fungerar bra, men om du vill behålla detaljer i fåglarna så får du exponera efter dom och offra det övriga i bild.
#6, om du har svårt att fokusera så kan du använda något som heter hyperfocal distance, läs mer här.
#8, fläckar på linsen?
#9, prova Autostich, den gör nog ett bättre jobb!
Mycket fina bilder, härliga färger, bra exponeringar, tack för dina bidrag!
Hälsningar
Robert
Hej Hippien. Jag gillar dina bilder. Borde kanske åka till Fårö ngn gång. #7 ser spöklik ut tycker jag. Häftig.

Gillar dr alban bilderna :-) van gogh bilden är fin antar att det är den här du tänkte på http://people.clarkson.edu/~foxac/wheat%20field%20with%20cypresses%20(london%20national%20gallery).jpg ??
mvh/bjorsa

#11 Tack för tipsen! Som vanligt mycket bra! Ska kolla närmare på länkarna och torka av linsen! ;)
#12 Tack! Jag kan verkligen rekommendera Fårö. Genuin och mysig ö och mängder av spännande fotomotiv. Man får känslan av att vara utomlands. Även när dom pratar! ;)
#13 Ja det var den jag tänkte på! Har den som poster (orginal ;)) hemma. Tänkte kanske leka med lite effekter på den och se om man får mer Van Gogh-känsla i den.
Väl hemma efter resan låg det 3 st fotoböcker i brevlådan som jag beställde från Amazon.uk. Ska plöja dem nu.
Hippien. Det blir ju utomlands för mig eftersom jag kommer från Åland.
. Får se vad som händer nästa år då man har semester, brukar gilla att åka iväg på bilsemester på egen hand, då skulle man ju ha ett mål om man åkte till Fårö.