Beställa från tyskland?
Undrar om det är någon som har beställt från pixxass.de?
ska väl snart beställa min nikon d80 som första digital system, har kikat på en nikon d80 med 18-55 VR objektiv från cyberphoto som där kostar 8650:- + frakt + batterigrepps kampanjen
Beställer jag en D80 med ett 18-55 VR samt ett Nikon AF 50/1.8D objektiv så betalar jag 8635:- ink frakt. (utan batterigrep) är det värt det? är det någon som beställt från tyskland och vet hur detta med garantin funkar osv.
/Simon

Har du räknat på tull och moms som du kan åka på?
Vet att Jojjehanna här har beställt från Tyskland utan problem.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Jag har bara beställt dvd skivor osv från tyskland men eftersom att båda länderna är inom EU så eliminerar det väl både moms och tull? betalar ju tysk moms och tull är ju helt uteslutet iom eu
jag har beställt min EOS5D därifrån och det var snabb leverans hem till dörren och allt gick smidigt till. har inte behövt oroa mig för garantin men har för mig jag kollade att den skulle gälla men minns inte säkert. tullfritt inom eu men tysk moms måste du betala men jag har företag och uppgav mitt skattenr och slapp moms på så vis (tax free). man kan tydligen välja att betala vid leverans tror jag men jag betalade med kort direkt, lite nervöst men jag läste goda recensioner om butiken på nätet innan, googla och se vad du hittar. lycka till!