Frun poserar i vardagsrummet...
Jag fick inspiration när jag har tittat på flera minivideos av Nigel Holmes på GlamourDownload och fick min fru stå och posera naken i vårt vardagsrum. Läs tidigare recensioner. Lighting with Oomph, Lighting the Dark och Sexy Headshots.
Om jag ska vara ärlig så stod jag i vardagsrummet och hon i hallen utanför, det fick bli vår studio hemma. Bakom henne hängde jag upp en svart sammetsaktigt tyg till studiobakgrund, över mitt huvud hade jag en softbox i form utav ett paraply och Canon Speedlite 580EX. I bild kan du se två blixtar, Canon Speelite 430EX, som nästan tar eld när jag avfyrar dom.
I photoshop gjorde jag några justeringar ;)
Porträttet tog jag med min Canon EOS 5D med ett 85 mm objektiv, bländare 4.0 med en slutartid på 1/100s.
Vad tycker du om fotot?
Vilket starkt ljus och härliga färger! Är ju speciellt svag för blått och gult.
Fin färg på din frugas bågar och vackert litet hjärta i öronsnibben. Skulel gärna sett ett litet leende kanske…
Jag tycker kanske att du mjukat upp hennes hud lite väl mycket. Ser lite ut som en docka.
Fint i övrigt.
Mvh // Johan
Håller med Johan, ser ut som en pastellmålning. Men fint foto (eller målning) 
mvh Martin

Tycker #0 blev bra gillar den här softa pastell looken men skulle hellre sett att man inte såg ljuskällorna kanske beskära som ett ansiktsporträtt .
mvh/bjorsa