Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1729 ggr
netagirl
0

Röda ögon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ju helt ny på det här med digitalkameror.Jag försöker ta foton på min *sommarkatt* med resultatet att han oftast får röda ögon när han tittar in i kameran.Den här bilden gjorde jag om och då försvann det röda,men det måste ju gå och ta utan att ögonen blir röda,eller är det nått man måste korrigera efteråt.alltid?

Jag kom på vad problemet var! :)

Citron
0

Katter är svåra att ta fotografier på med blixt utan att det blir röda ögon, även om man använder "anti-röd-öga"-inställningen som de flesta kameror brukar ha. Om du inte använder blixt så slipper du de röda ögonen. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

kristinah
0

Jag har inte haft problem med röda ögon på kattorna men däremot på mitt barnbarn. Där får jag ofta gå in och ändra i datorn för att få bort. Jag glömmer ju bort den där antirödöga funktionen på min kamera. Tycker egentligen inte om att fotografera människor utan djur och natur. Tur att det finns redigeringsprogram som kan trolla bort röda ögon.

Robert
0

Röda ögon, blixt för nära objektivet, bäst är att ha blixten längre ifrån objektivet om man har möjlighet eller slå blixten mot tak eller väggar.

Hälsningar

Robert

kristinah
0

Aha, det ska jag komma ihåg.

Titti
0

Har oxå haft bekymmer med röda ögon, både på människor och djur Gråter

(Det här fotot har min mor tagit med sin Kodak EasyShare cx7310 - som jag brukar låna nu för tiden)

Titti
0

Och här har jag fixat till den i Adobe Photoshop Album Starter Edition 3.0. Är faktiskt ganska nöjd med resultatet. Glad

För det är ju jag som får göra sådant ju.

Robert
0

Riktigt bra resultat, Titti!

Robert

Titti
0

#7 Tack Robert