Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 401 ggr
Taci
0

Kompaktkamera

Jag har en systemkamera, men jag känner att den är för stor för att ta med sig överallt, så oftast får den vara hemma, o jag använder den till lite mer arrangerade bilder. Så nu är jag på jakt efter en billigare kompaktkamera, att ta med sig ut när man ska på lite fest, o allmänt bara inte har plats eller ork att ta med sig en klumpig kamera (;

Vad har ni för tips? Jag har hyfsade krav eftersom jag har en bra kamera nu.  Tycker det är så jäkla svårt när man ska leta kamera, man vet liksom inte vart man ska börja! Om ni åtminstone kan ge mig några första tips, så jag har nåt att börja nysta i, om ni förstår!

Visste inte vart jag skulle lägga tråden.

[cocuyo]
0

Fest…

Jag var på en igår. En av tjejerna tappade sin mobil i muggen.

Alltså; mitt förslag är någon av Olympus vattentäta modeller µ 1030 SW eller µ 850 SW. . Jag har sagt det förr, de är inte väldigt billiga, men man kan lätt göra ren dem om de blir smutsiga. Bara att diska. Dessutom tål de omild behandling och har inga utskjutande delar.

my two cents…

Taci
0

Hmm mja, jag har då aldrig tappat något i toaletten, eller i vatten överhuvutaget, så vattentätt behöver det absolut inte vara. Menar inte att det kommer vara någon "slit o släng"-kamera, vill bara ha en mer smidig att ta med mig, då jag inte orkar släpa med mig den andra. Men jag ska kika på modellerna du sa!

Ellsa
0

Canon Ixus serie är små och snabba, bildstabilisering på de nyare :)