Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 2230 ggr
Jenka
0

Sibirisk tiger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag på mitt andra djurparksbesök. Kolmården vart det för att titta på tigrarna och många bilder blev det :P.. Här är dock bara några.

Tiger som vandrar längs vattnet

Jenka
0

Som betsämde sig för att hoppa i vattnet och svalka av sig

Jenka
0

Gör en liten min

Jenka
0

Vässar klorna

Jenka
0

Ligger i det svalkande vattnet

Jenka
0

Två av tigrarna

Jenka
0

Måste juh visa bäbisarna som fanns, ingen bra bild dock men inte alltid så lätt att ta kort genom ett galler  ;P

Unlocked
0

Gud vilka underbara bilder du lyckades få på tigrarna :) Själv var man ju på Borås djurpark, fanns bara En tiger som gömde sig, så fick tyvärr inte hem några bilder på den. Men det fanns dock ett antal fina lejon att fota :)

Jenka
0

Tack tack :)..

Ja Borås ska jag till med, fast inte förren i augusti, hoppas inte tigrarna gömmer sig då :/.. 

Fin bild på lejonet! :D, det är också ett mäktikgt djur :)

Robert
0

Jenka, om inte ljuset varierar så kan du ställa in kameran i manuellt läge. Använd de inställningar/värden du får när du använder någon utav autofunktionerna när du ställer in kameran manuellt. Då slipper du ha bilder som varierar i din exponering.

Konsten att fotografera i djurpark är att se till att det var som om det var fotograferat i verkligheten. Mao, det är viktigt att ha koll på sin bakgrund.

Bra bilder och jag gillade #4 mest.

Tack för din och Unlocked bidrag!

Robert

Zeroni
0

Bilderna var hyfsade. Kan förstå om det är svårt att fota riktigt bra bilder i en djurpark, så att man får den riktiga Wildlife-känslan. Men ju mer man fotar desto mer vinner man kunskap :)             Jag gillar bild #1 mest. Håller med Robert, testa att köra manuellt så får du fler varierande bilder!

En fråga bara. Är inte sibiriska tigrar vita? Jag trodde det.

Jenka
0

Tack för kommentarerna, ska tänka på det till nästa djurparl :D

#10 Nej det är dom inte, det är bara inom bengaliska tigrar som det finns vita.

bjorsa
0

Fina bilder Jenka och nu är de vanliga tigrar den i #4 är fin och den i #3 ser läcker ut å med lite fantasi så kan de ju vara så att betongväggarna faktiskt är ett p-garage ute i förorten så kanske en bild för expressen eller aftonbladet så att vi får lite rubriker i tidningarna "Tiger lös i tensta" Flört

mvh/bjorsa

Jenka
0

Tack, ja denna gång vart det "vanliga" tigrar :P..

Haha, ja det skulle skrämma upp folk :D