Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 413 ggr
Robert
0

Paul Gero

Paul har jag träffat via Internet på två utav hans kurser på BetterPhoto och även personligen i det verkliga livet i Chicago tidigare i år.

Igår skrev jag ett mail till Paul och frågade om han inte kunde skriva några snälla rader om mitt fotograferande som jag kunde använda på min hemsida. Här är hans svar tillbaka:

I just wanted to let you know how impressed I've been with your work both at betterphoto.com and at shootsmarter university.

I think your artistic aesthetic coupled with your unique eye in capturing moments is going to set you apart back home --I am in awe of your commitment to your photographic growth.

Good luck and I know that you will keep making fantastic images for yourself and for your clients!

Warm regards,

Paul Gero

Hur snällt var inte det?

Hälsningar

Robert Hammar

Madde
0

Alltid skoj och få höra vad andra tycker om ens foton. =) Extra kul är det för dig då han verkligen gillar det du gör. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Robert
0

#1, tack Madde. Paul är en tidigare pressfotograf som har fotograferat presidenter som Bush mfl. Han är nu en bröllopsfotograf och är en person jag ser upp till. Kolla in hans hemsida, Paul F. Gero.

Visst, tårarna rinner ibland utmed kinderna när man får positiv feedback* och nu forsade det istället när Paul skrev dom snälla orden till mig. (* all feedback värderar jag högt)

Hälsningar

Robert

[mingdie]
0

Hej Robert

Tänk nu på med din nya websida att det viktigaste är att folk hittar dit. Såg att du hade flera linkar till olika sajter. Se till att dom linkar till till din sida också. Det är ju perfekt om modell agenturerna har din link. Se också till att du kommer med i sökmotorerna. Jag har eget företag och vet att den biten är minst lika viktig som själva hemsidan.

Hälsningar

Eddie

Robert
0

Tack Eddie för din omtanke.

Jag snurrade runt bland olika sökmotorer och registrerade min hemsida. De webbplatser jag har länkat till är till platser jag har lagt upp min profil. Från dessa platser har jag länkat till min hemsida.

Google har ett annonsprogram som kallas för AdWords, vilket jag har registrerat mig för. Nu fick jag uppfattningen att man kunde bara registrera att annonsen skulle dyka upp på finska hemsidor eller det land man valde. Jag bor vid flygplatsen här i Vanda så för mig är det lätt att resa nästan var som helst i Europa. Med AdWords kan man sätt ett pristak och tjänsten kändes billig.

Keywords har jag lagt upp ett 30-tal. Tyvärr så blir det fel när jag lägger in å, ä och ö, så jag fick välja bort dessa ord. Beanpix ska uppdatera sin tjänst i augusti så kanske det blir bättre med det.

På min hemsida har jag inte så mycket text vilket kan vara en last. I "About" la jag en en svart text med svart botten med text på de sidor jag har länkat till. Texten finns överst i den svarta ramen. Finns det andra sätt att dölja en text?

Hälsningar

Robert

johan
0

Man ska undvika att ha dold text för att försöka lura sökmotor. Det kallas sökmotor-spam.

Det du kan göra om du vill dölja saker är dock att skriva:

texten att dölja

Mvh // Johan

Robert
0

#5, tack för tipset. Jag har lagt in texten såsom du har förelsagit. Hoppas det fungerar nu. Jag antar att delar av texten kommer (förhoppningsvis) synas när man gör en sökning på google.

Hälsningar

Robert