Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 482 ggr
Horsegirl
0

Djurparker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Här kommer två bilder som jag är väldigt nöjd med. Får man höra vad ni tycker?

Mvh Linda

Horsegirl
0

Den andra

Horsegirl
0

Kan lika järna lägga in en tredje.

(lägger till jag är 13 år)

Horsegirl
0

Ingen?

Jag är ny här förrästen

Robert
0

Horsegirl, välkommen hit. Modigt av dig att ladda upp bilder det första du gör när nu gör entre i ett nytt forum för dig, det är inte alla som har den styrkan som du har.

Din första bild är riktigt bra. Jag skulle helst vilja se mer utrymme framför djuret än bakom. Dom andra bilderna är bra men skulle bli bättre om du hade skärpan på huvudobjketet, djuret i bild.

Om du tar så här bra bilder som en 13-åring så kommer du att vara en väl anlitad fotograf när du är i min ålder.

Hälsningar

Robert

Horsegirl
0

Tack tack! Första bilden är jag riktigt nöjd med. Men man får lite panik när det är ett djur… de rör ju sig så fort och man får vara där i rätt sekund. Man hinner liksom inte tänka :P

Jag har just varit på semester och kollat alla bilderna och jag upptäckte att jag hade många bilder jag var nöjd med. Jag tänker lägga in fler i morgon.

Robert
0

Ingen orsak!  Du är faktiskt på en hög nivå, tacka för den kritik som du får och inte försvara dig, bra egenskap.

Det här kanske låter tokigt, men jag tycker inte om att man tycker om ens egna bilder för det är upp till andra att avgöra det. I det längsta försöker jag undvika att säga att jag gillar mina bilder eller säga att jag är nöjd med någonting, allt jag gör kan göras bättre. När du har kommit till en nivå där du är nöjd med en bild eller finner att det inte finns något att förbättra så tillhör du gruppen master-of-photographers.

Hälsningar

Robert

johan
0

Den första bilden var jättefin! Synd att det kom något i vägen i nedre högra hörnet, men det är ju rätt svårt att hinna med att få kontroll på allt när man fotar sånt som rör sig.

Vad är det för djur?

#6: Jag ser inget motsatsförhållande i att vara nöjd med egna bilder och att veta att de kan förbättras.

Mvh // Johan

Martin
0

#6, Ja jag håller med nummer #7. Att vara medveten om att ens bilder kan bli bättre innebär inte att man inte kan tycka om dem. >T.ex är jag bra nöjd med denna ugglebilden, fast att jag hellre tagit den wildlife än på Skansen.

mvh Martin

mihe
0

Men om man inte gillar sina bilder hur kan man då lämna dom ifrån sig?

Jag gillar och är t.o.m. stolt över en del bilder jag tagit och bearbetat och jag är extremt självkritisk. Det är nog första gpngen i mitt liv jag kan känna lite stolthet över något jag gjort. Av tusentals bilder måste man väl andå gilla några. Jag skulle inte kunna lämna ifrån mig något jag inte tyckte åtminstone var okej.

Horsegirl
0

Tack så mycket alla! Jag är så klart medveten om att jag kan bli mycket bättre. Men jag gillar ändå att vara nöjd med mina bilder. Jag är precis som du mihe jag är också otroligt självkritisk.

Jag ska snart dela med mig med fler bilder (om ni vill förstås)

Mvh Linda

Robert
0

Väldigt gärna #10.

Jag kanske har blivit missförståd. Genom att inte kommentera sina egna bilder, typ "här är en bild jag är nöjd" med osv, så har man inte skapat någon grund eller förväntningar hos betraktaren av bilden. Betraktaren av bilden är neutral och kan skapa en egen uppfattning om bilden.

Prova med att lägga ut bilder som du är missnöjd med. Kanske du har en bild som är helt upp åt väggarna men förstår inte varför det blev så. Vi andra kanske kan hitta ett svar till orsaken.

Hälsningar

Robert

Horsegirl
0

Hehe okej… Ska kolla :P

Här är en fast alltså jag vet inte, jag är inte så nöjd med den men jag ser ju lite fel. Men visst kommentera gärna denna ändå

Horsegirl
0

En bild till på någon slags hjort tror jag

Horsegirl
0

En liten ponny :)

Niklas
0

#12: Intressant fläta i skägget. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Horsegirl
0

#15 Haha jättekul. Det var inte riktigt det bilden skulle sikta på :P

kristinah
0

Vilka fina bilder du lagt in Horsegirl. Du verkar på positiv och käck så jag blev riktigt glad. Du har tydligen hittat en hobby som passar dig bra. Lycka till i fortsättningen.

Horsegirl
0

#17 Jättetack alltså. Ja det är kul att fotografera och det kan jag väl lite grann. Men det där med att fixa till dom i ett fotopogram fattar jag ingenting av. Egentligen fattar jag ingenting av något. Jag kör nästan alltid med auto inställningar och redigerar aldrig bilden i datorn då jag inte fattar hur man gör. Och oftast så kanske jag inte behöver ändra något. Men på de dåliga bilderna så får jag inte dom att se bra ut även om jag försöker :P

kristinah
0

Jag körde också mycket på auto trots att jag snart är 50, (suck). Nu har jag börjat experimentera och prova mig fram, får små aha-upplevelser. Prova dig fram, kanske du hittar ngn fotoklubb du kan bli medlem i och få hjälp med, sådana saker. Du fixar det för du tycks ha tillräckligt med intresse och jävlaranamma i dig (får man skriva så?).

Horsegirl
0

Hehe tack, exempel på vart man kan hitta fotoklubbar.

mihe
0

Under länkar här i fif.

Horsegirl
0

#21 å tack :)

Unlocked
0

Jag var själv på en djurpark och fotade, lejonen var favorit motivet tycker dem "posar" så fint på bild :) Dina bilder var jätte fina, tänk dock på att få med hela djuret i bild..

Robert
0

#23, välkommen till FotoiFokus. Kul att du börjar så bra med att lägga in bilder. Härligt bidrag!

Hoppas att du kommer att trivas här med oss.

Hälsningar

Robert