Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 760 ggr
johan
0

Eva Dahlgren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag på Stockholm Jazzfestival och såg bland annat Eva Dahlgren. Knepigt med blandning av sol, skugga och strålkastare. Och varför står alltid mickstativet i vägen?

Eva Dahlgren i Fokus

Mvh // Johan

johan
0

Så känslosamt det är att sjunga ibland.

Mvh // Johan

johan
0

Trallallallaaaaa rockenroll baby.

Mvh // Johan

Citron
0

Villken kännsla i #2. Man riktigt ser hur hon koncenterar sig för att få stämmbanden att strypas rätt för att få den perfekta rösten. :-)

Ärligt talat så spände jag omedvetet min egen hals när jag såg det fotografiet. Kanske i ett försök att få en lika underbar röst som hon. :-)

Jag hade ingen aning om att hon sjöng längre, hon måste vara mycket gammal vid det här laget? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

mihe
0

Lyckos Johan! Jag tycker bilderna på Eva är bra, dokumentära, precis som det ska vara på en konsert.

Men Citron. Hon är bättre en någonsin. OCH i sina bästa år :-) Den enda svenska rocktjej i dagsläget.

Mihe - en mycket gammal beundrare av Evas uttrtyckskonst ;-)

Robert
0

Eva är bra! Mycket fin bild Johan i #0, härligt jobbat. De andra är inte lika bra med rörelseoskärpan.

Hälsningar

Robert

Pernilla
0

Håller med ovanstående (#4, #5) Eva är fasenimig ett unikum. Håller med Robert om rörelseoskärpan men älskar bild #0. Den ska upp nånstans på väggen!

Staffan
0

Bra bilder tycker jag också! Och det skadar ju inte heller att man får lyssna på bra musik när man fotograferar… :)