Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 350 ggr
Sverigesurfaren
0

Dagens Bild 20/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst är det fint "Tre Hjärtans" gamla café i Halmstad.

Här är en större bild (1020pix):
http://www.sverigesurfen.com/halmstadtrehjartan1020.htm

Robert
0

Du har helt underbart fönster som står öppet till vänster i bild. Det tror jag hade blivit väldigt fint med en detaljbild utav. Härligt vackert hus.

Hälsningar

Robert

broderbluff
0

Här är mitt bidrag,

bjorsa
0

#2 Nice gräshoppa eller är de en sån där grön vårtbitare ?Har letat efter dom gröna stora vårtbitarna men inte fått syn på dom ännu men dom kommer väl ,din bild blev fin gräshoppan sticker liksom ut ur bilden .

#0 fin bild på ett vackert hus.

mvh/bjorsa

broderbluff
0

#3 tack för din kommentar =) det är en gräshoppa inte vårtbitare

mihe
0

Mitt bidrag till dagens bild är ett alldeles färskt självporträtt.

Mihe

bjorsa
0

#5 Fin bild mihe ! Själv törs jag inte fota mig själv och dessutom har jag inte ens kommit till människorna utan krälar fortfarande omkring bland krypen men skall oxå försöka mig på att fota människor men tycker alltid det är så svårt men de släpper väl när man väl vet vad man skall titta efter .

Här kommer en liten piga en nyckelpiga med lite filter på

mvh/bjorsa

mihe
0

Tack bjorsa! För ett halvår sen var jag inte intresserad av att plåta porträtt men nu är jag helsåld på svart-vita porträtt. Jag gillar en fotograf som heter Hans Gedda. Och han har tagit svart-vita porträtt helt i min smak. Ska studera han teknik tänkte jag. Han är en Hasselbladare men jag vill ändå studera hans teknik och försöka se hur han tänker.

Läckra pigan :-)

Ha det gott! Mihe

Robert
0

#5, bra självporträtt. Ha skärpan på det öga som är närmast kameran. Slappna av om munnen, notera hur fotomodeller har lite halvöppna munnar, det är för att de ska ha avslappnade ansikten. Jag noterar att ditt högra öga är lite större än det vänstra, se till att ha det högra ögat närmast kameran, det får det mindre ögat se jämnstor med det större ögat. Oroa inte dig nu för att du har ett mindre eller större öga, de flesta jag har kollat in ögon på har olika storlekar på sina ögon.

Bra jobbat, och härligt steg du har tagit. Att ta självporträtt är få som vågar, starkt!

Robert

Zpookey
0

@Sverigesurfaren

Härligt…ännu en Halmstadbo? :)

Tre hjärtan jobbade jag för övrigt på för snart 16 år sedan….då var det en mysig krog….nu är det väl bara ett lunch-hak….men det är fint.

berra
0

Mitt bidrag för idag..lite sent men dock alltid något.

Ni får gärna komma och plocka så mycket ni orkar.

mihe
0

#8 Tack Robert för tipsen! Ska ha dina kommentarer i åtanke nästa gång :-)

Ha det gott! / Mihe

Sverigesurfaren
0

@Zpookey

Nej, är Laholmsbo. Var inne och kikade på Halmstads nya stadsbibliotek som jag tog en liten bild på.
Imponerande byggnad, måste vara unik i sitt slag..?

Tre Hjärtan har man fikat mycket på. Mysigt och (romantiskt) litet café….Väldigt vacker byggnad.