Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 5729 ggr
Fotokanen
0

Digital sminkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni sminkat en person i photoshop eller något annat program? Visa då före och efter bilderna =)

Här är min Orginalbild

Fotokanen
0

Här är bilden efter sminkningen i photoshop

Mandrakonian
0

coolt !

Fotokanen
0

Tackar =) är det ingen mera som har en bild som de har fixat?

LindaKarlstrom
0

Häftigt!
Har tyvärr inga bilder att visa upp själv, då jag inte har någon aning om hur man gör ;)

stefanp
0

#1. Jag instämmer, snyggt gjort! Det vore spännande om du kortfattat kan berätta hur du har gått tillväga.

Fotokanen
0

Okej jag kan berätta lite kortfaktat =)

1. Öppna bilden =P

2. Kopiera bakgrundslagret (ctrl+J)

3. Gå in under filter oskärpa sen gaupiskoskärpa ställ in den på ca 3 eller något. Då blir det som ett "puder" kan man säga 

4. Sudda ut vid ögonen eventuelt ögonfransarna om man vill och sedan läpparna så dem blir skarpa

5. Skapa ett helt nytt lager och markera ögonen med hjälp av lassopolygnon eller trollspöt ställ in ludd på ca 5px, måla med valfri färg på i mitt fall blått 

6. Ändra blandningsalternativet till "täcka över"  sedan ställer du in opaciteten och fyll så du tycker att det blir lagom.

7. Gör samma sak med läpparna

8. Du kan göra nytt lager och ha lite rött på kinderna eller något annat om du vill när du har gjort det ställ ner poaciteten och fyll så det ser naturligt ut

9. När du har gjort allt så gör du allt till ett lager

10. Sedan ställer du in intensitet/kontrast

sedan är den klar =) Hoppas att du förstår.. fråga om du inte förstår

Fotokanen
0

Är det någon som har testat?

LindaKarlstrom
0

#6. Ska testa när jag kommer hem! Lät inte riktigt så svårt som jag trodde det skulle vara.

IngelaS
0

jag tycker ögonen blev lite väl blå men annars var det bra gjort :)

jag skulle använda blandningslager färg istället för täcka över, men det är en smaksak :)

det finns många sätt att lägga makeup på, vi har en tutorial om det inne på bildredigering om det är någon som är intresserad:

http://bildredigering.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=2f360c2d-370e-487f-8e87-23ebb5f5c6a4

Mvh Ingela

Fotokanen
0

FotoKanen.se kan ni nu se en film hur man går tillväga men filmen går snabbt fram så ni vet

Petersen
0

Tjusigt jobbat!

Isak
0

Trevligt, men inte särskilt hjälpande video. På tok för snabb och hur ska man veta vilka verktyg man ska använda?

fast i och för sig kanske det inte var menat som någon tutorial?

Hälsningar

A Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Fotokanen
0

Tackar :D

Det är bara lite visning hur man kan göra.. jag funderar på att lägga upp så man kan se i detalj hur man gör.. tror ni det är någon bra idé?

Martin
0

#13 Små tutorials till saker och ting tycker jag är trevligt. Är en praktiker, har svårt att lära mig av att bara läsa mig till. Måste även testa själv, men även titta på andra för att lära mig på optimalt sätt.

mvh Martin

Isak
0

Lite skeptisk. Handlar hemsidan om dig tycker jag det kan bli lite för mycket med tutorials och sånt.

Men annars e det en bra idé.

/A

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Fridoliin
0

Mitt allra första försök någonsin .. Orginalbilden …

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Fridoliin
0

Efterbilden, vet att ögonen ser overkliga ut..

/Frida

Fotokanen
0

bra jobbat fridoliin men jag tycker ögat blev för grönt för övrigt bra. skulle nog kunnas beskäras lite

Fridoliin
0

#18  Tack Så mkt :D

Jo, jag är medveten om att ögonen inte blev särskilt bra =/

Men jag testade att göra ögonen lite mörkare, och visst, det blev bättre, det ser Liiite verkligare ut, men nu ser de ganksa "döda" ut tycker jag , Jag får fortsätta att mixtra lite och se vad jag kan göra bättre :D

/Frida

Johann_aa
0

vem har sagt att du får ha dem där bilderna på mig som du gjort om "fotokanen"

Fotokanen
0

jag har frågat dig om jag får använda dem och det fick jag för dig

Johann_aa
0

nej du fråga om den där videon , just de synd !

Fotokanen
0

Jag har frågat om bilden med

[Julliz93]
0

Jag har.. vart inte så jättesnyggt. MEn du ville se ;) haha

Kolla där -->

MVH JULLIZ93

RandigStrumpa
0

Haha, vilken rolig :)

[Julliz93]
0

Själv är jag inte så förtjust i den bilden som jag lade ut men tror inte jag har någon annan. :P

frukost
0

#13: Det skulle vara väldigt bra med en tutorial. Jag har sysslat med Photoshop i ca tre månader, börjar bli ganska duktig. Kul att prova på nya saker, ska prova denna grej inom kort :)

Thorsson
0

Julliz93: tyckte den blev bra. Men du ser att du kapat av lite ovre ögat, det är inte lika runt som det va innan. Om du fixar det kommer det bli kanonfint. efter som jag redan nu tycker det är fint :)

pellepiano
0

Här är en Photoshopsminkning av Esra. Puder,rouge, ögonskugga, lite läppglans, ögonfransar. Eyelinern fanns redan.

pellepiano
0

Och en annan variant …

Kavitha
0

Här kommer en före och efter bild.

(Tog en bild på mig själv eftersom jag inte vill lägga ut bilder på mina kompisar utan deras tillstånd.)

I Photoshop kan alla bli fotomodeller……..hahahaha.

Fotokanen
0

Jag tycker om dina bilder pellepiano, sett många av dina modell bilder mycket bra=)

divansson
0

finns det inge bilder man liksom, kan försöka på, utan att bryta mot nån lag eller liknande.. utan bilder som är gratis att kopiera och trixa med? :P jag har ingen bild på nån människa så.. :P

frukost
0

sxc.hu är en sida där man kan ta bilder att testa med :)

divansson
0

ok, tack :)

frukost
0

#31; Snyggt jobb. Jag vill också bli barbiedocka Oskyldig

pellepiano
0

En till med ögonskugga.

Kristiansson
0

#0    Snyggt =)  Stjärnorna ser dock oäkta ut.

Bigdollar
0

Hej!

Ny här, men tycker det verkar vara trevligt och hjälpsamt. Flera här verkar dessutom vara riktigt duktiga!

För att skoja till det hela valde jag att photoshoppa och sminka mig i datorn.

Här är en före och efter bild.

Isak
0

#39 Klockrent säger jag bara.

Och välkommen förresten

Hälsningar

Alexander / Sajtvärd Foto 

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Ladysoul
0

Foto på mig :)

Före sminkning.

Ladysoul
0

Foto på mig :)

Efter sminkning.

izze
0

När jag leker i photoshop blir det mest att man plockar bort finar ^^, Eller byter ögonfärg rött är juh ganska snyggt i min mening :P.

Tjomp
0

Här kommer mitt bidrag. Lagt henne på en bakgrund jag slängde ihop, mjukat upp hyn, tagit bort småfläckar, lagt på eyeliner, ögonskugga, lagt in grönblå meleringar och lite "glitter" i ögonskuggan i samma färg som binder samman, målat ögonfransar, gjorde en tatuering och la på som en signering av bilden, hjärtan som linser i ögonen. Lite over the top med allt, men de va inte direkt meningen att subtilt passa i en modellportfolio heller.

Allt gjort med en wacom intuos3

före bild postar jag nu efteråt

Tjomp
0

förebilden

Stuartlittle
0

Tjomp!

Jag är impad!!! Mycket bra gjort…… snyggt!!!

// Tomas

KojimaYumi
0

jag är lite sen, men ja..

Före:

KojimaYumi
0

inte världens störta skylnad, men lite.. har massor av andra photoshopade bilder, fast har inte orginalet :/

Efter:

fotokrafs
0

Hyfsat gammal och stor retusch bild på mig, för att bli av med elaka porer och annat fult. Att jag inte tänkte på att jag kunde fixa ögonbrynen Räcka ut tungan haha..
Nåväl inge smink men en hel del brun utan sol *S*
Förebilden har jag förhoppningsvis slängt annars finns den på trasig dator

Moonstrike
0

gjorde en slarvig jätteful och oäkta.. men iaf^^ första gången

orginalbild (jag)

Moonstrike
0

redigerad ^^

[Linsenhejhej]
0

#51 Snyggt :)

Johann_aa
0

vad snygg jag är älskling ;)

ÄLSKAR DIG!

Ruterdam
0

Hur tar man bort finnar? Vilka verktyg använder ni? =)

MB300E
0

#29, #30, Rätt bra utgångs material på dom bilderna också :)

Mycke vackra linjer tycker jag pluss att du fått till en rätt bra sminkning på inlägg #30 tycker man kan se på #29 att det är ett efterarbete men det syns inte lika bra på #30 :)

tycker alla andra också gjort ett bra jobb, själv har jag pillat för lite med photoshop för att våga ge mig på nått sådant :)

pellepiano
0

#54 Klonstämpeln eller Lagningsverktyget ( Healing Brush eller Spot healing Brush ).

[Yoe-Yoe]
0

Jag har försökt mig på, men det är riktigt svårt, dock så har jag överdrivt med denna bilden eftersom jag ville pröva på så mycket som möjligt.

Orginalbildern kommer nu…

[Yoe-Yoe]
0

Här är den redigerade.. den är som sagt överdriven!

Emmmma
0

Det här är ju verkligen så kul! Synd att man inte har fler såna här bilder att jobba med …och så snygga modeller :)

Kika gärna in på min portfolio och säg vad ni tycker :)
 http://student.campus.skelleftea.se/ky/kd06/emso0928

Ellsa
0

#54 Med "smeta ut".

Aqua
0

vilken pogram har du när du sminkar?

Lininaa
0

Jag är helt ny, och inte så bra på sånt här ;)

saragrennberg
0

#62 Snyggt, fastdet hade blivit liiite snyggare om du hade tagit bort oskärpan, eller ja, vad du nu hade, på håret, för just håret tyckte jag såg lite "flottigare" ut på den redigerade, fast det är ju vad jag tycker, annars väldans snyggt^^

Emmmma
0

Tips… det finns färdiga Photoshop-brushes att ladda hem som är perfekta att ha när man ska "sminka" någon. Bland annat hittade jag jätteroliga ögonfrans-brushes, kom dock inte ihåg varifrån jag laddade hem dem… Men sök efter Photoshop brushes på google så hittar ni säkert!

Ylva-Li
0

#54 Skulle inte rekomendera smeta ut-verktyget då det kan se kladdigt ut. Jag brukar använda mig av Cloon-stamp tool'en. (Ikonen som ser ut som en stämpel, under pensel-verktyget.)
Jag håller in shift, kopierar precis bredvid finnen eller märket jag vill ha bort, eftersom man har samma hudfärg där. Sen klickar jag igen över märket/finnen jag vill ta bort. Voila, borta!

Hej föresten! Helt ny här. :-)  Jag har inte gjort sådär överdrivet många som jag sparat. Men här är en som jag fixade lite med. Det är jag själv som är motivet. Vad jag gjort är att göra mig själv svart-vit, smetat ut mig lite så jag fick lite lenare hud. Bländade även upp lite så att det inte blev så mörkt om jag inte minns fel. Målade ögon mer klarblå som kontrast. (har blågrågröna i verkligheten.) Och lade in själva bilden i en färgglad sommaräng. Först ut originalet.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Och så det omgjorda.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||