Stoltsera med bilder
Har tagit två helt underbara bilder enligt mitt eget tycke. Jag är mycket stolt över dessa. :-)
Jag vill gärna höra vad ni tycker. Ser ni någonting som ni tycker borda ändras eller ha gjorts anorlunda?
På den här bilden ser vi en sur och kanske lite ledssen Julia. Hon blev först arg när jag vägrade bära henne för att hon fått håll. Min rygg klarar ju inte hennes enorma elefant-tyngd. Efter några minuters gnäll slutade det med att vi fick sätta oss och vila innan vi fortsatte våran väg mot fotbolsplan. Hon var mycket förbannad över att hon fått håll och att det inte gick över. Hon fick för sig att håll beror på dålig kondition och hon blev ledssen över att hon trodde alla andra barn har bättre motion än henne. Det hela slutade dock i skratt när en gubbe kom fram och började prata om Jehovas Vittnen på finsk brytning. Visste ni föresten att Jesus snart ska återuppstå enligt Jehovas? Vi fick nämligen en inbjudning till en fest där de skulle fira hans återkomst.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

verkligen fina bilder jim ! tycker mest om första bilden, hon ser så tuff, men ack så arg ut. :)

Tack Karolina! :-)
Ja, visst ser hon tuff ut! Hon är i en period där hon inte bara vill vara tuff, hon vill också se tuff ut. Mamma får inte klä henne längre, det får bara jag göra, för hon vill inte ha någonting sött och rosa längre. Jag drog på henne en aldeles för stor fotbolls-tröja samt ett par hängandes pojk-jeans med en resår som liknar ett par tuffa boxer-shorts. För att inte få henne se aldeles för pojk-aktig ut så fick hon ta på sig en rosa-glittrig keps på snedden. :-) Hon är ensam om sin kläd-stil bland alla ungar i hela området, det är ganska roligt igentligen. Alla ungar i hennes skola beundrar hennes gryma hip-hop kläder. :-)
Någon gång ska jag lyckas ta kort på henne när hon är riktigt arg. Då liknar hon mer eller mindre djävulen. Med sinna svarta ögon och spännda ögonbryn, är det inte många som vågar närma sig. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Bra bilder fin svärta och snygg efterarbete. I din första bild så har du en vit fläck längst upp till höger som fångar mycket uppmärksamhet, en annan kameravinkel hade hjälpt eller beskära bilden något. Räcket sticker in i huvudet på Julia, det måste göra väldigt ont.
Börja med bakgrunden innan du tittar på din modell.
Hälsningar
Robert
*skratt* barn är allt härliga ! :) hon verkar ju ha en stark egen vilja, det är bra det, det kan hon komma långt på ! :)

#0: Bra bild men det känns som om bilden tippar lite åt höger. Jag skulle vilja se lite mer av hennes minspel i ansiktet.