Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 816 ggr
rumpino
0

Fixa bild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tog en bild med min mobil som jag tycker blev gullig. det är min kompis barn. tänkte skriva ut och rama in den o ge i present till dem.

frågan är tycker ni jag ska fixa till den något? kvalitén är lite sådär .. tänkte mest på om den behövs beskäras eller liknande … kanske ska jag göra den svartvit el sephia?

Citron
0

Villken underbar bild rumpino! Full av liv och skratt, en perfekt bild att börja sin dag med. Tack! :-)

Jag tycker du skulle klippa av lite av omgivningen för att sätta valparna mer i fokus. Ögonen är någonting som också behövs få fram lite mera. Färgerna behöver justeras en aning och soff-kanten är en aning ljus. Jag försökte fixa iordning ett exempel på hur jag skulle ha gjort, men jag hade problem med att få bort den ljuse soff-kanten. Minstingen blev också en aning mörk. :-)

Jag hoppas att du lyckas få den som du vill ha den. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

rumpino
0

tack så mycket för ditt svar! får laborera lite o testa, återkommer =)

kristinah
0

Så här blev den i gråskala. Dessutom skulle jag beskurit den lite och centrerat barnen.

Alsterolle
0

En sådan trevlig bild! 

Klåfingrig som man är labbade jag lite med färgerna. Eftersom det verkar vara en hel del gult (syns speciellt på den jag tror vita tröjan) gör jag om bilden till CMYK för att kunna justera gula kanalen speciellt. Sedan åter till RGB för finjustering. Vad tycks?

Hudfärger är som bekant svårt - lättare när man har facit på nära håll. Även för att göra om den till "monokrom" kan det troligen vara bra att ha så bra utgångsmaterial som möjligt.

Horsegirl
0

Så här kanske :P

Alsterolle
0

#5 Snyggt!

Horsegirl
0

Hehe tack :)

Laboh
0

Hej Rumpino.

Härlig bild, här kommer mitt förslag på vad man kan göra med bilden.

rumpino
0

tackar för responsen!

tog hem gimp-programmet o började laborera lite .. men det var lite väl avancerat för mej. det blir nog inga större förändringar innan jag skriver ut den =)