Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1284 ggr
johan
0

Framkallning på nätet

Vad har ni för erfarenhet av firmor som framkallar digitalbilder? Är dyrare lika med bättre, eller finns det bra billiga alternativ också?

Mvh // Johan

Mandylion
0

Hej!

Jag framkallade från Fuji.. fick 100 bilder gratis… sen är det bara porto pch det är 29.-

Fuji funkar… alltså om det är semesterbilder och så… sånt man inte lagt ner mkt energi och kraft på. Alltså oredigerad bilder… märkte dock att på vissa bilder så blev nyanserna helt konstiga…men det får duga.

Det finns massor av sajter man kan prova… det som var bra attjag hade bilderna hemma efter 3 dagar.

bjorsa
0

Använder www.crimson.se och får mkt bra resultat från dom och bra service och snabba leveranser .

mvh/bjorsa

Isak
0

Jag använder mig enbart av framkalla.com men det är mest pga att deras labb ligger typ 100m från mig. Har bara positiva erfarenheter därifrån.

Sedan korrigerar de alla bilder manuellt i färg och täthet för bästa resultat.

Hälsningar

Alexander

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

bildochfoto
0

Man får vad man betaloar för har testat litet olika. Crimson är nog de jag gillar bäst. Snapfish är okej men inte jättebra…postfoto upplevde jag som katastrofal…

Carlton77
0

Har testat extrafilm och crimson.
Dock för olika saker så jag kan inte riktigt jämföra dem.
Väldigt nöjd med båda dock.

//Macke

johan
0

Jag har bara använt DOX Bildstudio som huserade under Kameradoktorn förut. Det blev riktigt bra tycker jag. Där hade man också många möjligheter att välja olika storlekar, olika papper, om man vill ha vit kant eller ej med mera.

Har för mig att det kostade 2 kr per 9x13-bild, men jag kan minnas fel. Det var ett tag sedan.

En sak är i alla fall säker: Det är inte billigare att skriva ut själv. Men det är kul att få bilden direkt. :)

Mvh // Johan

Ellsa
0

Proprint är skitbra!

Lininaa
0

Jag gillar Crimson som #2 länkar till.

Mandylion
0

Provade Snapfish och jag är nöjd med deras bilder… lite små sega bara… det tar en sån himla tid att få bilderna till sig.