Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 504 ggr
Martin
0

Matning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var på Skansen förra veckan så följde vi matturen, och det är alltid kul. Här är det en säl som fått tag i en sill.

mvh Martin

Martin
0

Men det var inte bara sälarna som tog för sig av sillarna, det lockade även dit måsar och trutar. Gällde att försöka vara snabb med kameran, hade den inställd på sportläget och bildserietagning. Blev två halvhyfsade bilder på ett av de ca 6-7 tillfällena som jag såg då måsarna fick napp. Bild 1/2 på ett av de tillfällena här, tyvärr inte bästa skärpan.

mvh Martin

Martin
0

Och här är bild två. Måsen (eller om det nu är en trut) svalde sillen hel.

mvh Martin

Robert
0

Verkade som att besöket var trevligt. Bra komposition på bilderna men dom saknar skärpan.

Hälsningar

Robert

Martin
0

#3 Dels var det trångt runt bassängerna, dels var det ett jobbigt motljus. Och framför allt - så var fåglarna fruktansvärt snabba så jag hann helt enkelt inte med. Kameran var väl inte heller optimalt inställd för fågelfotografering, så tyvärr blev skärpan lidande. Bor dock bara ett par hundra meter från havet, så jag tänkte att jag skulle ner där och träna på flygande fågel nån dag.

mvh Martin

Robert
0

#4, att vara medveten om sina brister underlättar otroligt mycket i sin egna utveckling. Igår tog jag 600 bilder under vår fashion session, utav dom så har jag i uppdrag att välja ut 12 stycken. Massvis med bilder blev rena skräpet. Skräpet ska analyseras av mig, och jag ska öva på det där jag brister tills det sitter.

Roliga med digitalt är att man kan se resultatet direkt, analysera och sedan gå ut och öva på det man brister.

Hälsningar

Robert

Martin
0

Hittar inte collagetråden, så det får bli här.

Först en puss, sedan en fisk. :D

Kanske inte jättebra och framför allt inte symetriskt… men ändå :)

mvh Martin

Robert
0

Just font, g blev klippt längst ned i bild. Var är det för typsnitt du har använt?

Hälsningar

Robert

Martin
0

Ja, jag såg det nu :D

Edwardian Script ITC (Photoshop Elements)

mvh Martin