Kritik tack :)

tycker om den första bilden mest! tycker den var mysig, även sista bilden var lite kul =) bra jobbatr tycker jag.!

okej, tack ! :) någon mer ?

Bild 1 känns utfrätt. Det är mycket som är extremt vitt. Och himmelen har blivit till en vit blaffa. Men vinkeln är skön och lite annorlunda. Kanske ha längre slutartid och kameran på ett stativ för att fånga vattnets rörelse.
Bild 2 Gillade jag, det var ett annorlunda och kul tänkt. Denna känns inte lika utfrätt, även om en del av armen var lite ljus. Den skulle nog må bra av lite mer kontrast.
Bild 3 gillar jag mest av dina tre bilder. Men återigen att det inte skulle skada med lite mer kontrast och kanske minska ned exponeringen lite. Kanske också att du vinkla kameran så att du fick med det översta på trädtopparna.
Överlag tycker jag det är bra bilder för en nybörjare. Du verkar ha en naturlig fallenhet för att se vad som kan fungera i bildkompositioner.
Lycka till.

Tack ! :D jag ska tänka på det. Det är otroligt hur mycket man lär sig av kritiken ! Vill bara säja att jag ska skaffa ett bättre program att redigera bilderna i, och även en bättre kamera.

någon mer ? :)
Jag fullkomligt älskar den sista bilden! :D Gillar färgerna på den men skulle vilja att hela tallarna skulle ha följt med på kortet. Kanske sänka horisonten lite över huvud taget. Det stora molnet är väldigt utfrätt till höger. Om man är bra att redigera kan man ju fixa det, annars vet jag inte vad man skulle kunna göra. (:

okej, jag såg det med molnet nu :P Jag har nyss skaffat photoshop, men jag ska försöka fixa till det. När jag tog kortet var jag mest koncentrerad på att få med stigen framför, så det skulle bli ett djup. Jag hade inte en tanke på tallarna :D. Men det har jag att tänka på till nästa gång . :) Sen är jag inte så bra på fotospråk, men om jag sänker horisonten så beskär jag bort en bit av överdelen eller ? :)
Tack så mycket ! Mvh, Ylva
Jag försökte rita en bild i paint för att förklara ;)
Det är ingenting du kan göra efterhand om det inte är så att du har beskurit den i datorn, vilket du nu inte har gjort:P Det utanför rutan är verkligheten, och det innanför är det som kommer med på kortet. Det jag nu skulle ha velat var att du flyttade upp kameran en bit så att inte lika mycket av stigen kom med, men att istället så att hela tallarna syns.
Jag hoppas att jag nu inte har förklarat så att jag bara förstår, men jag tyckte att jag var ganska tydlig den här gången. (:

Man ser inget om man inte vet var det är :) Det ser dock lite kluddigt ut runt ena tallen till vänster. Det borde inte vara svårt att klona bort (:(:
Jag har inte gjort så mycket med dom, så säj gärna vad jag kan ändra :)