Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 355 ggr
Eostra
0

Olympus SP-510?

Har försökt hitta en billig långzoomare och stötte då på en Olympus SP -510. Valet står nu mellan den och en Fujifilm Finepix S5700, men jag tror jag väljer Olympusen. Men först vill jag veta vad ni tycker. :)

Ruterdam
0

Olympus! Jag har haft den och den är super bra. :)

Ruterdam
0

Jag tycker att det är en mycket värd kamera för priset. Den zoomar super långt och har en närgräns på 3 cm! Den har 7.1 mp och är en av mina favoriter. :)

Eostra
0

Okej, jag tror jag väljer den! :)

Kristall
0

Skulle nog också välja Olympusen. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Eostra
0

#4 Ok :)

Puma77
0

Jag har 550 och gillar den. En kompaktkamera kommer aldrig upp i samma klass somen systemkamera givetvis men jag tycker den fyller ut mitt behov. Det negativa kanske kan vara att den tar lite tid med fokusen men inte några stora problem i sig heller. 550 har ju 18 X optisk zoom, vet inte om det ngt mer som skiljer markant.

//Pia

Eostra
0

#6 Okej :)

Eostra
0

Någon mer? :)

Norrskenet
0

Kolla in Panasonic DMC-FZ18 också med 18 ggr zoom. Den har fått bättre recensioner än olympusen

Eostra
0

#9 Ok, det ska jag. ;)

Eostra
0

#9 Har du några erfarenheter av den kameran? :) Vet inte om det lönar sig att spara vidare till den, köpa Olympusen eller leta vidare…

Norrskenet
0

Ja. jag har en och har knäppt ett par tusen bilder med den och tycker att den är enkel att använda och ger bra bilder. Jag har ett 60-tal bilder i mitt fotoalbum. Tyvärr är man tvungen att packa dem hårt eftersom det inte ryms så många annars

Eostra
0

#12 Kollade på bilderna. Ska fundera ännu. ;)

Norrskenet
0

Eftersom bilderna är så hårt packade så blir det inte någon rättvisande bild. Då är det bättre att du kollar testerna som här t ex

Länk 

Eller på dom här testbilderna:

Länk 

Ruterdam
0

Du får iafl en prisvärd kamera vilket du väljer. =)

Eostra
0

#15 Ja det hoppas jag :)

Eostra
0

Jag beställde Olympusen! :) Har jag tur så får jag den redan nästa vecka! :D

Eostra
0

Men tack för tipsen iaf! ;)

[kobbeuffe]
0

Du gjorde nog ett bra val, jag hade 500uz med 10ggr zoom tidigare och var helnöjd med den…
Grattis och hoppas på många bilder i framtiden..

Eostra
0

#19 Ja det tror jag. :) Tack!