Olympus SP-510?
Har försökt hitta en billig långzoomare och stötte då på en Olympus SP -510. Valet står nu mellan den och en Fujifilm Finepix S5700, men jag tror jag väljer Olympusen. Men först vill jag veta vad ni tycker. :)

Olympus! Jag har haft den och den är super bra. :)

Jag tycker att det är en mycket värd kamera för priset. Den zoomar super långt och har en närgräns på 3 cm! Den har 7.1 mp och är en av mina favoriter. :)
Okej, jag tror jag väljer den! :)
#4 Ok :)
Jag har 550 och gillar den. En kompaktkamera kommer aldrig upp i samma klass somen systemkamera givetvis men jag tycker den fyller ut mitt behov. Det negativa kanske kan vara att den tar lite tid med fokusen men inte några stora problem i sig heller. 550 har ju 18 X optisk zoom, vet inte om det ngt mer som skiljer markant.
//Pia
#6 Okej :)
Någon mer? :)

Kolla in Panasonic DMC-FZ18 också med 18 ggr zoom. Den har fått bättre recensioner än olympusen
#9 Ok, det ska jag. ;)
#9 Har du några erfarenheter av den kameran? :) Vet inte om det lönar sig att spara vidare till den, köpa Olympusen eller leta vidare…

Ja. jag har en och har knäppt ett par tusen bilder med den och tycker att den är enkel att använda och ger bra bilder. Jag har ett 60-tal bilder i mitt fotoalbum. Tyvärr är man tvungen att packa dem hårt eftersom det inte ryms så många annars
#12 Kollade på bilderna. Ska fundera ännu. ;)

Du får iafl en prisvärd kamera vilket du väljer. =)
#15 Ja det hoppas jag :)
Jag beställde Olympusen! :) Har jag tur så får jag den redan nästa vecka! :D
Men tack för tipsen iaf! ;)
Du gjorde nog ett bra val, jag hade 500uz med 10ggr zoom tidigare och var helnöjd med den…
Grattis och hoppas på många bilder i framtiden..
#19 Ja det tror jag. :) Tack!