Skogspromenad

#1,2 var riktigt trevliga och bra exponerade. Prova med att ha så enkla bilder som möjligt. Enkla bilder blir oftast stark och tilltalande. Typ en stor sten på ett öppet fält, mossklick på en stor sten, ensam blomma på vattnet osv.
Hälsningar
Robert
#5 Tackar för dina kommentarer och råd. Ska försöka tänka på och följa dom, när jag fotograferar nästa gång. 
höll mej dock på gårdsplan, mycket trevligare med skogspromenad säkert! :0)

Elisabet, trevligt att se bilder från dig och samma land som jag bor i. Träd kan vara rätt kul att fotografera, udda vinklar som du har i #7 fungerar bra. Bilden är något underexponerad då kameran har läst av mycket av himmeln och kompenserat för den. Prova gärna fler udda vinklar än vad du har i #8.
Hälsningar
Robert

Vart hittar medn "metadata" då? *nollkoll*
Jo planen är att en dag ta bort datumet, men jag är förbaskat lat! Måste ju ladda hem ett red.program först…
#13: Titta i instruktionsboken för kameran, där står det hur du väljer bort datumet. :-)
#11 kanonfin bild!
/Elin

instruktionsboken e skit! står typ hur jag stoppar i batteriet & laddar det! ;)
Men datumet har jag hittat & tagit bort ändå… Men det är ju för sent på de bilder jag redan tagit…
#16 Tack… ska se om jag orkar sitta & hitta detta imorn… nu e det lite sent för att det ska vara värt att försöka…

#17, lycka till. Högerklicka på bildikonen eller miniatyren och gå till "Egenskaper".
Hälsningar
Robert